• Jessan83

    Tips på möhippa utan alkohol

    Är gravid och bara en vän vet det och vi funderar nu på hur vi ska "smyga" och vad jag kan tänkas göra utan dettraditionella drickandet

  • Svar på tråden Tips på möhippa utan alkohol
  • moonlightgirl

    Men om det är du som är bruden så kan ju du dricka vad du vill utan att alla andra behöver veta vad du dricker.  =)

  • moonlightgirl

    Förlåt, jag läste inte möhippa, fick för mig att du menade på bröllopet.

  • Karamellen

    När man inte vill "outa" sin graviditet kan det vara ganska svårt. Många vanliga ursäkter som tex att man äter antibiotika brukar ju sågas rätt snabbt...


    Det finns ju ganska många alkoholfria viner, kanske det kan vara något? Om man nu inte är extremt uppmärksam brukar man inte se att de är alkoholfria om man nu inte specifikt letar efter %-angivelsen.


    Att låtsas dricka är ju också nått som brukar funka har jag hört. Kanske du och din vän kan byta glas i smyg så det ser ut som att du druckit eller nått?


    Beror ju också på vad ni ska göra...

  • Jessan83

    Puffar lite till på tips på vad man kan hitta p åför kul utan alkohol =)

  • Sebastiána

    Det är ju inte bruden som ordnar möhippan så du kan knappast arrangera den så som du vill ha den. Eftersom jag tycker att det är superlätt att ha roligt utan sprit är väl mitt råd att göra precia vad man tycker att man ska göra på möhippan , men skippa spriten. En bra bartender kan blanda goda alkoholfria drinkar. Om folk undrar, säg att du vill vara nykter för att kunna minnas denna dag så bra som möjligt sedan.

    Kul aktiviteter utan alkohol: vad som helst! Vad brukar man göra på en hippa? Gör det, men skippa spriten bara. Det är väl inte svårt?

  • justlove

    ja du kan ju be din vän planera din hippa,så de tex kan sälja rosor på stan för att få pengar till spa.

    ni kan boka in er en hel dag på spa med en god massage, ansiktsbehandling, bada bubbelpool och äta en god middag, sedan även spela laserdom,  vara ute på stan och ha trevligt=) som sagt går du ut på krogen kan du säga att du inte vet vad du vill ha för drink och beställer sj och beställer då utan alokohol finns jätte goda drinkar beställde det när jag väntade min son=)

    hoppas det blir bra=)

  • carita01

    Jag skulle vilja rekommendera alla som planerar möhippa att måla bröllopsservis på The Creativity House. Ni kan använda den som riktig servis sedan och ni kan måla vilka motiv ni vill. Jag och 15 andra tjejer(+ några manliga respektive) var på The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm på vår möhippa. Man ka gå dit och måla på keramik med speciella färger och så bränner de i keramikugn sedan. Det blir skitsnyggt och så håller grejerna!! Alla som var med målade en var sin del av servisen som blev en present till oss brudparet - jätteskoj!!! Jag målade en kopp som jag lyckades göra riktigt snygg enligt min man :0). Kolla själv på keramikstudions webb hur det funkar: thecreativityhouse.se

  • carita01

     


    Jag skulle vilja rekommendera alla som planerar möhippa att måla bröllopsservis på The Creativity House. Ni kan använda den som riktig servis sedan och ni kan måla vilka motiv ni vill. Jag och 15 andra tjejer(+ några manliga respektive) var på The Creativity House på Fridhemsplan i Stockholm på vår möhippa. Man ka gå dit och måla på keramik med speciella färger och så bränner de i keramikugn sedan. Det blir skitsnyggt och så håller grejerna!! Alla som var med målade en var sin del av servisen som blev en present till oss brudparet - jätteskoj!!! Jag målade en kopp som jag lyckades göra riktigt snygg enligt min man :0). Kolla själv på keramikstudions webb hur det funkar: thecreativityhouse.se
Svar på tråden Tips på möhippa utan alkohol