• sandis1977

    Färdmedel från kyrka till lokal?

    Hur ska ni transporteras från vigsel till fest?

    Är det någon från södra Skåne som har någon bra (bil) kontakt i Malmö/Lund?

  • Svar på tråden Färdmedel från kyrka till lokal?
  • 4Juni2011

     


    sandis1977 skrev 2010-10-23 14:37:40 följande:
    Kul, tack för era svar.Häst o vagn är uteslutet då jag är hyperallergisk ;)Vi hyr nog nån typ av sportbil, tycker det är ganska häftigt att köra iväg själv efter vigseln har jag kommit på :)

    Ett tips är att kolla om det finns några lokala bilklubbar...

  • Oktoberbrud2010

    Vi åkte spårvagn. Funkar ju naturligtvis bara där det finns spårvagnar. Men det var rätt kul att åka kommunalt som brudpar. Många tittade och många gratulerade...  Det tillhör ju inte vanligheterna direkt!

  • Fini

    Vi funderar på ett par stora skottkärror att klä vackert. Kul med nått oväntat tyckte vi. Frågan är bara om det blir för jobbigt för den som ska köra..... Det är inte alls långt mellan kyrkan och lokalen men ändå..

  • Emblas Mamma
    Fini skrev 2010-11-20 17:48:55 följande:
    Vi funderar på ett par stora skottkärror att klä vackert. Kul med nått oväntat tyckte vi. Frågan är bara om det blir för jobbigt för den som ska köra..... Det är inte alls långt mellan kyrkan och lokalen men ändå..
    haha jätteballt :)

    hade varit gulligt tycker jag!

  • SnuttisSessan

     


    Emblas Mamma skrev 2010-10-22 16:31:59 följande:
    vi kommer åka i en underbar häst&vagn transport. Eller Landån som det faktiskt heter :) här är hemsidan, dom kör i södra sverige: www.brollopskorning.se   Jättevackert :D

    jättefint, vad kostar det ?

  • Emblas Mamma
    SnuttisSessan skrev 2010-11-20 18:54:04 följande:
      jättefint, vad kostar det ?
    det kostar 5000 kr för oss:) Vi ska åka en mil. men jag tror inte det gör priset. Priset gör nog lite var man bor, men dom har ett baspris verkar det som. Vi bor bara någon mil ifrån, men maila och fråga tycker jag :)
  • Lev idag

    Då min blivande har en egen veteranbil, Ford Mustang, så kommer nog han vilja att vi ska åka den! :D inte mej emot.. :)

  • SnuttisSessan

     


    Emblas Mamma skrev 2010-11-21 08:17:51 följande:
    det kostar 5000 kr för oss:) Vi ska åka en mil. men jag tror inte det gör priset. Priset gör nog lite var man bor, men dom har ett baspris verkar det som. Vi bor bara någon mil ifrån, men maila och fråga tycker jag :)

    Oj det är en fjärdedel av vår budget så vi får nog hoppa det :)

  • Emblas Mamma
    SnuttisSessan skrev 2010-11-21 10:47:31 följande:
      Oj det är en fjärdedel av vår budget så vi får nog hoppa det :)
    men annars kanske ni känner någon som har hästar eller vet någon i närheten? Det går nog ganska lätt att ordna en häst och vagn annars. vet många "bönder" som har det häromkring där jag bor :)
  • SnuttisSessan

     


    Emblas Mamma skrev 2010-11-21 12:05:41 följande:
    men annars kanske ni känner någon som har hästar eller vet någon i närheten? Det går nog ganska lätt att ordna en häst och vagn annars. vet många "bönder" som har det häromkring där jag bor :)

    Jo precis vi får se :)

  • YET

    Försöker få min m2b tycka att spark vore en bra ide ;)  Det brukar vara snö här då o det är inte långt mellan kyrkan o lokalen.

  • J och J

    spark tycker jag absolut! 


    det var en fantastisk ide


    synd bara att vi gifter oss på sommaren o inte vintern...vi vill fota oss efter vigseln så vi kanske kommer åka båt från vigselplatsen o sen i någon slags bil till själva lokalen sen

Svar på tråden Färdmedel från kyrka till lokal?