• litennyfiken

    Tema kampsport!

    Jag hoppas att ni har riktigt gott om idéer för en möhippa med kampsportstema!
    Bruden har hållt på med olika kampsporter sen barnsben och deltagit i internationella tävlingar i sin huvudgren. Hon har även testat en del andra grenar, så hon har både erfarenhet av kamp-tävling, uppvisning, svärdskonst, brottningsliknande etc etc. 


    Det är detta som är hennes stora intresse.


    Nu ska jag ordna möhippa och jag har läst om olika möhippor och svensexor med teman, exempelvis resetema eller sex and the city-tema och det verkar extra roligt med ett tema. Men jag har inga idéer om kampsportstema! 


    Har ni några tips?

  • Svar på tråden Tema kampsport!
  • TheD

    Ett temar en film där kampsport är inblandat. Har hon  någon favoritfilm där kampost ingår? T.ex. Samuraigirl eller liknande....:)

    Good luck

    Det blir nog super oavsett vad du hittar på

  • TheD

    T.ex. ni tjejer som ska vara med kan vara "utklädda" och vara hennes fotfolk men det ska också framgå på ett bra sätt. Sminka er som asiater osv...hm

    Nu måste jag tyvärr gå men jaghoppas detta kanske hjälper dig att få "aha-idé" eller något att skjuta åt sidan..

  • litennyfiken

    TheD: Ja, vi kanske kan combat-klä oss iaf! Med band om håret och kamoflagefärg på kinderna? Inte så snyggt dock! :D 


    I och för sig inte så kampsport-igt heller, men det utstrålar åtminstone lite kamp! 


    Men sen tänker jag att det skulle vara roligt med aktiviteter som man på något vis kan koppla till temat. Vi måste ju exempelvis dricka någon asiatisk öl! Men vad ska vi göra...?

  • Kattpoet

    Ninja möhippa!


    Ta en  filmkväll med en drös Bfilmer, som gamla Jackie Chan filmer  och sedan kan ni ha ett gott skratt genom att stanna filmen och försöka härma vad de pysslar med.


     


    Och sedan kan ni ninjaklädda gå ut och äta pizza..... ala mutant ninja turtles...


     


    Ni kan ochså låta henne vaxa något alla  Karate kid,  wax on, wax off....

  • Oniq

    KILL BILL!!


    Ninjamöhippa tycker jag annars låter skitkul!


     

Svar på tråden Tema kampsport!