• Minoo81

    hjälp med kidnappning av brud,bor på annan ort än möhippan

    Hej!
    Är ansvarig för min bästa väns möhippa nu om några veckor.
    Själva dagen är planerad o klar, men har ett problem.
    Bruden bor på annan ort än vart möhippan skall äga rum på. Säger man att "kom upp hit det och det datumet!" så kommer hon ju fatta att det är möhippa på G.

    Vad kan jag hitta på för att "dölja" orsaken till varför hon ska komma upp hit?
    Frågan är om hon ska sova hos mig eller hos sin far?

    Hjääälp!

    tacksam för svar!

  • Svar på tråden hjälp med kidnappning av brud,bor på annan ort än möhippan
  • Cantaton

    Det finns ingen möjlighet att någon hämtar henne? En av mina kompisar - som gifter sig i sommar - bor i London, så en av hennes andra kompisar kidnappade henne på jobbet och satte henne på tåget till flygplatsen. De landade på Arlanda mitt i natten och under eftermiddagen var vi 17 tjejer som invaderade huset Vid det laget måste hon såklart ha förstått vad som var på gång, men hon hade aldrig anat att hon skulle bli kidnappad i London!! Och hon visste såklart inte vad som skulle hända på möhippan eller vilka som skulle vara med. Hon hade trott att hon skulle få en utekväll med kollegorna i London.

  • Ezna

    Varför inte åka och hämta henne?


    Vi lät en karl på motorcykel åka och hämta en kompis som bor ett par mil från stan...
    Så han åkte dit och kidnappade henne! Till saken hör att hon älskar motorcyklar!


     

  • Minoo81

    tack för bra tips! men själva möhippan är på en lördag o hon bor nere i sydligaste skåne o jag i östergötland.
    att hämta henne på lördagen känns lite stressigt....

    funderar på att bara skicka ett brev med biljetter och instruktioner....kanske be ngn annan skicka det så man förvillar henne
    ........jag vet inte....

  • duckling

    jag tycker att brev med biljett och instruktioner låter jättespännande! då får hon en aning om vad som är på gång men inte VAD eller med vilka. kanske med maskinskriven text så det blir ännu mer hemligt? går det att åka från skåne på morgonen och hinna fram till hippan, eller måste hon resa dagen innan?

  • Minoo81

    hon kommer nog behöva resa dagen innan!
    Funderar på att be hennes pappa koka ihop ngn anledning till att komma "hem". som en avledningsmanöver....

    och lämna lite instruktioner till pappan att göra på lördagsmorgonen....antingen att man bara stormar in eller om man ordnar så att vid ett speciellt klockslag ska hon vara klar med ögonbindel o dyl

    funderar lite....

  • min hemlighet

    jag tycker ni ska blanda in pappan. det blir mer som en överraskning då!

  • duckling

    ja, att ta hjälp av pappan är ju ypperligt. då är hon på plats och har sovplats! desstuom har ni möjlighet att fixa med det sista kvällen innan (vilket kanske vore svårt om hon sov hos dig?) om pappan har svårt att luras, kanske du kan hitta på en anledning? fest av nån anledning som hon Måste gå på?

  • Nåvah

    Jag lurade i en kompis att vi skulle åka på picknick. När vi satt i bilen körde jag åt "fel" håll...hon ropade till, frågade ett par gånger vad jag höll på med. Men jag svarade inte och till slut tystnade hon och blängde på mig en bra stund. När vi efter en timme kom fram stannade vi utanför en kompis hus och 10 tjejer var gömda och hoppade fram när vi kom in.

Svar på tråden hjälp med kidnappning av brud,bor på annan ort än möhippan