• Snödroppen80

    Vilket av dessa två datum skulle ni välja för vinterbröllop?

    Vi funderar på ett vinterbröllop i härjedalsfjällen och har kommit fram till 2 möjliga datum:


    1) Lö 12 februari 2011


    2.) Lö 26 mars 2011


    Vad skulle ni välja? Datumet i februari garanterar verkligen vinterstämning, men det kan å andra sidan vara riktigt kallt i fjällen då. 26 mars får man förhoppningsvis mötas av den härliga vårvintern men det kanske också har blivit lite snöslask beroende på hur vädret blir...


    Har inte hunnit tänka så långt som bröllopsresor, men vet inte om de olika datumen krockar med regnperioder någonstans beroende på var man väljer att åka och om det finns något annat man bör väga in i funderingarna över val av datum...?

  • Svar på tråden Vilket av dessa två datum skulle ni välja för vinterbröllop?
  • 19juni

    Jag hade valt den 12 februari för det känns mer som vinter. Om du ska ha vinterbröllop.

  • Tessthemess

    Jag röstar på 26 Mars men det är mest för att 12 Februari är väldigt nära julen och folk kan ha lite ont om pengar då. Dessutom mellan två löner.

    26 Mars är precis efter löning vilket är perfekt och dessutom inte så tätt inpå julen.

    Mitt svar baseras på det mest praktiska och i slutändan är det givetvis ni som väljer.

  • Greeneyes

    Vad gäller datum så är ju 12 Feb väldigt nära Alla hjärtans dag. Om ni är såna som gillar att fira den dagen, så kanske ni bör välja det andra datumet. Så tänkte vi när vi valde bort nationaldagen som alternativ nämligen...

  • Niini

    Jag skulle välja 12 feb, brukar vara superväder då :) Slutet av mars kan det vara risk för töväder redan, o dessutom är det ju vår vovves födelsedag ;)

  • Moirie

    Vi gifte oss 13 feb. Fantastiskt vinterväder. Enda som var lite klurigt var att få till en bra tid för utomhusfoton. Om ni väljer mars kommer solen vara uppe längre så ni har lite mer spelrum. Vi hade ett ganska tajt schema med allt som skulle hinnas med vigseln och innan solen försvann.  

  • Rosenpetunia

    Vi gifte oss 25 mars och det var en alldeles underbar vårvinterdag med solsken och gnistrande snö överallt. Hur vackert som helst och ljust relativt långt in på kvällen.
    Det underlättade ju förstås fotograferandet utomhus.

    Jag är övertygad om att vilket datum ni än väljer kommer det att bli en alldeles fantastisk dag
    så varför inte dra lott

    Lycka till!

  • Ammo

    Hade valt 26 mars.
    Var själv på bröllop förra året exakt runt samma datum i Lofsdalen. Perfekt lagom kallt, några få minusgrader, fint väder och mycket snö.

    Har varit i de flesta skidorter i Sverige och dessutom jobbat säsong i Sälen och snön ligger så gott som alltid kvar till Valborg i backarna. Men det kan dock vara barmark runt stugorna från april.
    Är det ett snösäkert ställe som tex Lofsdalen, Vemdalen, Funsäsdalen så kör det sena datumet. Februari kan vara galet kallt och som fler säger om datumet så är det både nära jul och alla hjärtans dag och en bit från löning.

  • kaji

    Vi ska mest troligen gifta oss den 5 februari i Luleå, så att det blir garanterad vinter ;) nästan iaf. Så jag röstar på den 12 feb!!

  • Fru i juli 2010

    Jag skulle välja 26 mars om ni ska vara i fjällen. Då är ju chansen på finare väder mer trolig...  Påsken är ju sen nästa år, så det krockar liksom inte heller! I fjällen är det ju typ garanterad vinter fram till april (om ni inte ska vara långt söderut, typ sälen)

    Var ska ni vara? Vi funderade på att gifta oss i Ramundberget, men det blir inte så, det blir sommarbröllop i Hälsingland istället

  • MsRW

    12 februari! Vi har själva valt detta datum av just den anledningen att det är mycket stor chans till att vi möts av ett härligt vinterlandskap! Slutet av mars kan vara likamed slask :)

  • Pokaloo

    12 febbruari o ta en tripp till Florida... där är det varmt året runt..


    Varmt för er medan alla vi andra här fryser arslet av oss brr brr =))

Svar på tråden Vilket av dessa två datum skulle ni välja för vinterbröllop?