• chiqitita

    Någon som har erfarenhet av ischias?

    Min mamma verkar ha diskbråck-ischias som strålar ner i ena benet. Så hon har problem med sitt ena ben som nästan viker sig emellanåt och speciellt när hon suttit ner och ska upp. Jag googlade detta på nätet och såg att man bör söka upp en kiropraktor? Stämmer detta och vad gör dom åt detta och har någon här en bra erfarenhet av det?

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av ischias?
  • lillalyckan

    Jag hade ischias tidigare men har nästan inga problem nu längre. Skillnaden för mig blev när jag bytte jobb. Hade tidigare ett kontorsjobb där jag mest satt ner. Nu rör jag på mig och står mest i mitt jobb och då har det nästan försvunnit helt. Men jag har en vän som går till kiropraktorn för det och hon tycker att det hjälper riktigt bra. Så det är nog absolut värt att testa.


  • mittid

    Jo det stämmer. När ischiasnerven smärtar "ligger den i kläm" för att bäckenleden inte sitter rätt, den har liksom flippat... Rättar man upp den så släpper smärtan. Men diskbråcket... beror på hur/vart det sitter kanske inte har med ischiasnerven att göra. Kiropraktor med GODA referenser är rådet. Känner ni någon som känner till någon... Se till att välja rätt kiropraktor. Vart i Sverige finns ni?

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av ischias?