• Bluebride

    Rosa

    Varför väljer du just rosa?

    Här är en tjej som alltid bar rosa som liten (har ett namn som accocierar till färgen) och just nu verkligen hatar färgen, har just bara lättat lite på det till dottern, men annars så är det ingen favvofärg och jag är lite förvånad att så många gillar just rosa.

    Detta är inte för att trampa på er som älskar rosa eller ska ha rosa, utan bara nyfikenhet, nu vet ni varför jag INTE väljer rosa.

  • Svar på tråden Rosa
  • gumzan

    hehe jag vet inte, vi ska nog ha färgerna silver, grått och rosa, men jag börjar bli lite sugen på syran lila.
    Tja jag gillar rosa ljust rosa eller cerise. Doch inte laxrosa arghhhhh hua hua hua fast lax e gott!

    Jag har svårt för beige så intetsägande "färg" , min M2B älskar beige.....

  • Niini

    Vi valde rosa eftersom vi tänkte utgå från brudorkidéns färger men nu har vi övergett den idén och rosa fortsatte bara hänga med eftersom vi båda gillar färgen :)

  • mica82

    ja du varför vi väljer rosa är det ingen som förstår för jag brukar inte använda så mkt rosa. men jag gillar kombinationen rosa, silver och vitt. Vill inte ha ljusrosa utan mer åt det starka hållet.´
    jag har fastnat för en ros som är i en jättefin rosa nyans det är nog därför jag fastnat för rosa.
    Annars hade grönt och vitt varit det självklara valet för mig.

  • kikel

    Jadu rosa! Finns väl motta på rosa min vännina gifte sig förra månaden. Hon hade en rosa kläning och det störta tiaran någonsin. Allt till bröllopet var rosa. Det var värkligen inte fint men det är typiskt hennes stil och passar henne. Men rosa kläning? Jag tyckte det såg mer ut som princes utklädnad.
    Hennes make ville desutom inte ha rosa. Men rosa kan vara fint i lagom mängder, själv kommer vi inte ha något rosa blir mycket grönt och lila.

  • happytoaster

    Jag fick aldrig några rosa kläder när jag var liten så nu måste jag kompensera för det genom att ha massor av rosa så fort jag får en chans:)
    Nja kanske inte riktigt men jag tycker att rosa, helst starkt rosa är en färg man blir både lugn och glad av av vilket kan behövas i bröllopsstressen. Skulle dock aldrig kunna tänka mig att ha hela bröllopet i rosa.

    Vi kommer att ha Rosa, vitt och guld som färgtema. Det som kommer att vara mest rosa lär nog bli inbjudningskorten. På festen kommer det rosa mest att vara små uppiggande inslag.

    Kikel, har du sett bilder från Jordans bröllop? Låter som din vännina kanske har hämtat insperation därifrån. :)

  • molnis

    Jag var ganska pojkflickig när jag var liten å hade länge blå som favvo färg. Säger nästan det av vana när någon frågar men igentligen är det nog ceriserosa.
    Men är för att det är så snygg färg! Spec ihop med vissa andra färger. Som tur e tycker min sambo med det så vi har lite ceriserosa saker hemma. Men är nog mer att vi gillar färg för har allt möjligt. Men ceriserosaa och rött samt ljusrosa blir det på bröllopet. Det känns som mest oss på nåt sätt.

  • SimonCaro

    Hej! Vi hade svart/vitt som huvudfärger sen lite ljusrosa detaljer, våra foton finns på turbojennys.blogg.se klicka på kategorin "Mitt Bröllop" eller scrolla ner så ser du fotona :) Det finns också mycket svartvitt under "Planera bröllop"

    Jag tycker rosa är en underbar accentfärg, för den gör intrycker mjukare- hade dock inte valt det som huvudfärg!
    Men som ni ser på våra foton är det blommor och detaljer i dukningen som är rosa... för att få lite lantig känsla i det moderna...

  • KatjaB

    vi kommer ha svart/vanilj/vit bas och champagnerosa detaljer. Sambon tyckte att det blev finare med rosa som bröt av mot de andra färgerna och inte mig emot, jag gillar rosa och tror att han kommer vara skitsnygg i sin rosa fluga

  • Chris24

    Hatar också laxrosa! uscha mig!

    Men annars är ju sådär fin, inte så stark rosa en fin färg

    Haha, jag är likadan där, jag blev så fullklädd med LILA konstant när jag var yngre att jag ett tag avskydde lila, sen började det med en lila telefon för 1år sen, tröjor, jacka tom osv osv osv, nu älskar jag lila "igen" och har silver, vitt & lila på bröllopet

  • feministbrud

    Min man älskar rosa i alla dess nyanser, så därför blev det en temafärg på bröllopet.

  • Gnistra mera

    Rosa...ja du

    Jag gillar det super feminina rosa.
    Jag lobbar för att ha rosa med guld skimmer som färgtema på vårt bröllop men vill absolut inte ha allt i det.

    Jag tycker det finns så många fina nyanser av rosa att välja ifrån och man kan fortfarande hålla en fin sofistikerad stil.

    I övrigt gillar jag rosa på allt från kläder, skor, smink. Jag tycker att en klick rosa sätter lite mer kvinnlighet på tillvaron.

  • Greeneyes

    Jag hade älskat att ha rosa som färg tillsammans med ex silver eller ivory. Men jag passar verkligen inte i rosa, utan ska ha vinröd bukett, likaså med sambons kravatt. Så vi har helt enkelt valt bort rosa pga att färgen inte klär oss och vi vill ha ett enhetligt färgtema.. Annars ääälskar jag rosa!

Svar på tråden Rosa