• moule

    Hyra buss till gästerna

    Eftersom vi gifter oss ute på landet någon mil från Malmö skulle vi vilja erbjuda våra gäster att åka en gemensam buss till kyrkan och från festen. Har tagit in offerter som alla landar på över 6000 kr!!!

    Någon som har billigare tips??

  • Svar på tråden Hyra buss till gästerna
  • JonnaHbg

    Oj då. vi hade oxå tänkt att ha en buss som kör från kyrkan till lokalen. Gifter oss en bit utanför Ängelholm o ska ha festen i Helsingborg. Så jag puffar gärna på denna tråden.
    6000 är mycket pengar, är det en buss då? för hur många personer?

  • ninni84r

    Oj, det va dyrt! Vi ska i och för sig inte ha så långt, men 1100:- ska vi få betala (en 50-buss)

  • lillalyckan
    ninni84r skrev 2009-09-21 00:13:18 följande:
    Oj, det va dyrt! Vi ska i och för sig inte ha så långt, men 1100:- ska vi få betala (en 50-buss)
    Det var ju lite mer lagom pris, ni ska väl gifta er i Halmstad? Vart hyr ni då? Vi har oxå tänkt på det eftersom det är ganska långt mellan festlokal och kyrka...
  • ninni84r

    Vi gifter oss utanför Oskarström, och ha festen i åled - så det är inte så långt. Sennans buss tog vi, de ligger däremellan :) men de kör säkert inne i stan med!

  • Hjartafró

    Jag har tagit in offerter från flera bussbolag i Sthlm och här kostar en timme busshyra (55 pers) inkl chaufför ca 2500 kr. Behöver man hyra bussen under längre tid blir det så klart dyrare.

  • Kickis

    Och här (Linköping) kostar det 1800 kr - oavsett om det krävs 1 eller 2 bussar.

  • russe

    Hej,
    Finns en Londonbuss (från 1963), dubbeldeckare
    att hyra strax utanför Malmö. Jättefin! Ge mig din mail så kan jag ge dig kontaktuppgifter. Kan inte lägga det här för då tar Bröllopstorget bort inlägget...

    //

  • Energy

    Vi betalade 2400 kronor för 4 timmar till svebus. 6000 lät sjukt dyrt. :-O

  • KatjaB

    De räknar ju olika beroende påhur mycket jobb de kan ha emellan. För oss som vill ha skjuts till vigseln (2 mil), därifrån till festen (2 km) och sen på kvällen/natten från festen till stan (2 mil) skulle det gå på 4-6000 kr beroende på vilket bolag det gäller.
    Så det blev ju lite dyrare än vad vi tänkt.

    Men vi tänkte att det här är mer en tjänst för dem som inte vill behöva bry sig om att förse sig med chaufför, eller vara nyktra osv, så vi ska kolla hur många som är intresserade och då göra så att alla som vill åka betalar sin egen resa.
    Det går ju på ca 100-150 kr/pers då.

    Vi får se om det finns nåt intresse, men då vi försöker hålla ner kostnaderna så att vi ändå kan bjuda till med fest så har vi ingen större lust att ha en så stor post att lägga ut också.

  • Mrs Ida

    Billigare blir det om man känner någon som kör buss.. min sambo kör så vi kommer nog fråga hans kollegor om nån vill ställa upp och köra..

    Giftesmål: 2015

  • lecaroline

    Kan ni inte helt enkelt kolla med den lokala linjetrafiken och se om de kan lägga in någon extra tur vid vissa klockslag.
    Här i gbg finns det en buss som man får ringa och beställa vid udda tider. Så varför inte fråga??

    Annars har det säkert med Ob att göra ni hyr antagligen bussen hela dagen/kvällen för 6000kr

    Lycka till

  • Waldekranz

    Vi har tänkt göra ganska snarlikt som katja B, vi ska oxå ha skjuss först till vigselplats, sen från vigselplats till festlokal, sen från festlokal till centrum. De vill ha 5000 och det är mycket pengar känns det som, så vi har tänkt kolla intresset och om tillräckligt många är intresserade för 100 kr per vuxen så beställer vi en. Men vi vill inte behöva betala mer än 1500n själva. Det har vi inte råd med. Eller det har vi kanske om vi skulle dra ner på vår bröllopsresa eller så men det vill vi inte.

  • Imma

    Min bror jobbar som busschaufför och han har möjlighet att hyra en buss rätt billigt via sin arbetsgivare. Kanske du känner någon busschaufför som har möjlighet att göra detsamma? I vårt fall blir ju då själva chaufförkostnaden gratis, men även busspriset blir lägre än på andra ställen.

  • moule

    Tack för era svar!
    Vi bestämde oss slutligen för ett bussbolag som kör både till och från festen för 4300 kr. Det kändes som en OK kompromiss. Och så får gästerna betala 100 kr var, och blir det lite till över så står vi för det. Känns som en trevlig tjänst när vi väljer en så lantlig lokal..

  • tessomac

    moule - vilket bussbolag blev det till slut? Vi ska nämligen också gifta oss utanför Malmö och vill hyra buss.

Svar på tråden Hyra buss till gästerna