• Anja 19 juli 2008

    Fruar i Lund - del 4

    Tidigare var vi Brudar i Lund, nu är vi Fruar i Lund

    Hej allihop

    Nu när alla Lundabrudar - sommar 2008 - har blivit fruar så måste vi ju ha en ny tråd.

    Det har varit så underbart roligt, spännande och givande att dela varandras planering, stötta, få stöttning, idéer, åsikter och bara prata skit rent allmänt, i denna tråd. De flesta av oss har ju även träffats IRL och kommer fortsätta göra det hoppas jag.

    Här kan vi brudar från Lund med omnejd älta bekymmer och glädjeämnen och dela med oss av allt mellan himmel och jord.

    Hoppas att ni hittar den nya tråden! :)

  • Svar på tråden Fruar i Lund - del 4
  • Anja 19 juli 2008

    Hej Embo
    jag är här nu men jag tippar att jag är ganska ensam om det

  • Jen82

    Hej.
    Jag är här då och då.
    Men jag jobbar så mycket och min enda ledig vardag har jag massa läkarbesök osv.....
    Kramar

  • ingenjörsbruden

    Hej tjejer!

    Tittar bara snabbt in o meddelar att vi nu är 3 i familjen.

    Vår lilla tös kom i torsdags morse 090910 o var 52 cm lång o vägde 3470 g.

    Trötta, ngt slitna men väldigt glada.

  • Embo81

    Ingenjörsbruden!

    Stort grattis! Det är så häftigt och mysigt med ett helt eget litet knyte! Har lilltösen fått något namn ännu?

    Kram

  • Fröken Planera

    Grattis Ingenjörsbruden!!!!! Ååååååå vad mysigt! Jag är åxå nyfiken, vad heter den Lilla...?

  • ingenjörsbruden

    Tack ska ni ha!

    Nja...A-barn blir det nog inte...

    Det lutar åt Isabella....kallar henne Bella än så länge....men ja...vi suger lite på namnet än ett tag innan vi spikar det helt.

    Ja det är så mysigt! Speciellt nu när vi e hemma....var ju på avd 44 pga min graviditetsdiabetes (som inte behövde behandlas vare sig med kost eller insulin....så det vettitusan om det verkligen var ngn diabetes)....men iallafall...i samma sal så låg det en tjej vars epidural hade slagit fel så hon hade helt vansinniga smärtor i nacken....vilket ledde till att det inte blidde mkt ro o sömn där....så det var extra gött o komma hem.

  • Fröken Planera

    BELLA!!! Helt rätt Ingenjörsbruden. Det brukar ju vara så att den första kullen börjar på A, nästa på B... Osv... Du är helt rätt¨på det!

    Avdelning 44... Jag får rysningar. Ända sen jag själv låg där undrar jag i mitt stilla sinne hur fasen de tänker, när de trycker ihop 3 pers med någon form av förlossningsproblem i ett och samma rum. Det ännu mer fantastiska är att barnmorskorna och sköterskorna pratar så högt och tydligt med alla patienter så att alla i rummet vet vad alla lider av... Måtte jah aldrig hamna där igen..

  • ingenjörsbruden

    Fröken Planera skrev 2009-09-16 20:55:58 följande:


    BELLA!!! Helt rätt Ingenjörsbruden. Det brukar ju vara så att den första kullen börjar på A, nästa på B... Osv... Du är helt rätt¨på det!Avdelning 44... Jag får rysningar. Ända sen jag själv låg där undrar jag i mitt stilla sinne hur fasen de tänker, när de trycker ihop 3 pers med någon form av förlossningsproblem i ett och samma rum. Det ännu mer fantastiska är att barnmorskorna och sköterskorna pratar så högt och tydligt med alla patienter så att alla i rummet vet vad alla lider av... Måtte jah aldrig hamna där igen..
    Usch ja det är ju mindre roligt....pluss att om man har haft komplikationer under förlossningen...det är ju DÅ man verkligen behöver ha sin partner med sig.....men visst ....hela den avdelningen behöver renoveras o byggas om.
    Men samtidigt kan jag säga att det var rätt skönt att ha tillgång till personalen där....de var supergulliga o hjälpte en mer än gärna o svarade på alla dumma frågor som jag hade!

    Tack, Jen!
  • Embo81

    Problemet på avd 44 är samma som på hela sjukhuset, fler patienter, fler svårt sjuka patienter, färre personal, mindre pengar...fattar inte vad som är fel i huvudet på våra politiker. Tyvärr är det enbart patienterna och den sönderstressade personalen som "får betala". Håller verkligen med om att de "sjuka" mammorna är i större behöv av att ha männen med sig, än vad de "friska" mammorna har. Rent krast e det ju så att om man inte gillar läget så finns det andra förlossningsavd+eftervårdsavd och det är ju fritt vårdsökande.

    Var blir bilderna på "Bella" av?? E ju nyfiken på henne!

    Ikväll ska mina föräldrar passa Axel, så ska vi gå på bio, hahaha, vi ska sitta i "hångelsofforna" längst bak...fniss... Nä, nu måste jag sätta fart här hemma, gäller att passa på att fixa medan den lilla terroristen sover sött.

    Trevlig helg på er!

  • Fröken Planera

    Va fasen Emma, din gottegris!!!! Ska du hångla ikväll?????

    Tänkte fråga vilken film ni ska se, men det har du väl ingen aning om...

  • ingenjörsbruden
    Embo81 skrev 2009-09-18 14:10:12 följande:
    Problemet på avd 44 är samma som på hela sjukhuset, fler patienter, fler svårt sjuka patienter, färre personal, mindre pengar...fattar inte vad som är fel i huvudet på våra politiker. Tyvärr är det enbart patienterna och den sönderstressade personalen som "får betala". Håller verkligen med om att de "sjuka" mammorna är i större behöv av att ha männen med sig, än vad de "friska" mammorna har. Rent krast e det ju så att om man inte gillar läget så finns det andra förlossningsavd+eftervårdsavd och det är ju fritt vårdsökande. Var blir bilderna på "Bella" av?? E ju nyfiken på henne!Ikväll ska mina föräldrar passa Axel, så ska vi gå på bio, hahaha, vi ska sitta i "hångelsofforna" längst bak...fniss... Nä, nu måste jag sätta fart här hemma, gäller att passa på att fixa medan den lilla terroristen sover sött.Trevlig helg på er!
    Hade det varit män som hade fött barn så hade nog den vården varit högprioriterad...suck.
    Men personalen var verkligen supergulliga! Men va fasen....om man berömmer ens barn så kommer de ju undan med nästan vad som...

    Hångelsofforna Låter som en toppen kväll!

    Fotona...ja..eheeehhh..ska försöka hinna med dem i morgon!
    Vi bygger ju hus OSSÅ ju så jag har lite svårt att hinna med allt jag vill!
Svar på tråden Fruar i Lund - del 4