• Svar på tråden Matildas fest 2
  • emertin
    Jen75 skrev 2009-06-28 22:10:07 följande:
    Vad tråkigt. Hoppas hon kan byta den mot en annan, hon är ju inte omöjlig. Lycka till.
    Tack
  • emertin

    Nu har jag varit och bytt min klänning hos Mejan, bílder finns i mitt galleri

    Känns mycket bättre nu! Det här är i alla fall en "riktig" brudklänning i mina ögon

  • Steven och Johanna

    Superfin klänning emertin! Ska själv köpa klänning från mejan men väntar ett tag eftersom jag gifter mig nästa höst :)

  • queenbee

    Yes, klänningen är här och den blev suprebra, precis som på bilden. Det enda är att den blev lite lång så vi ska ta den till en sömmerska och korta den, men det känns ändå skönt att den är här!

  • emertin

    Steven och Johanna skrev 2009-06-30 17:26:34 följande:


    Superfin klänning emertin! Ska själv köpa klänning från mejan men väntar ett tag eftersom jag gifter mig nästa höst :)
    Tack snälla
  • MagnusCarina

    Hej,

    Jag undrar vad ni har fått betala för era klänningar som ni köpt hos Matilda.

  • emertin

    Jag köpte min på hennes rea och betalade 3500 kr. Då är den ju inte uppsydd åt mig utan fanns på hennes "lager". Hade jag beställt den måttsydd genom henne hade den kostat 5000kr. Tror att det är normalpriset hos henne.

  • Tindre

    Skyller mitt sena inlägg på semester och dålig internetuppkoppling här i skogen, men jag klagar inte!
    Jag fick betala 4200 för klänningen och 450 för skor och 500 (?) för underklänningen. Totalt 5200 alltså. Klipp enligt mig med tanke på att den sitter som en smäck.

  • emertin

    Det enda som (nu efteråt) kändes lite dyrt var underkjolen, dom hon är är ju dessutom så korta så man måste sy om dom om man är längre än 160 cm.

  • Åsa Erika

    Jag betalar 4500 för klänning och underkjol och 450 för skor, då ingår att hon syr till underkjolen så den passar mig (jag är lååång jämfört med kinesiskorna)

  • Åsa Erika

    Jättefin!!!


    emertin skrev 2009-06-30 12:35:52 följande:
    Nu har jag varit och bytt min klänning hos Mejan, bílder finns i mitt galleri Känns mycket bättre nu! Det här är i alla fall en "riktig" brudklänning i mina ögon
  • Åsa Erika

    Skorna är hårda! =(
    Vet inte om jag hinner gå in dom till bröllopet....

  • penkehenke

    jag hyrde faktiskt underkjol hos Mejan. Jag är 172 cm och den passade utmärkt.

  • emertin
    penkehenke skrev 2009-07-23 13:01:31 följande:
    jag hyrde faktiskt underkjol hos Mejan. Jag är 172 cm och den passade utmärkt.
    Skumt, till mig sa hon att hon inte hade några underkjolar som passade......
  • emertin

    Åsa Erika skrev 2009-07-23 12:12:58 följande:


    Skorna är hårda! =(Vet inte om jag hinner gå in dom till bröllopet....
    Det blir säkert toppen!! om du vill mjuka upp dom så kan du gå i lite fuktiga strumpor hemma, så brukar jag göra... men akta så att dom inte är för blöta så att du får fläckar om det är satin
  • Åsa Erika

    Bra tips! Här ska gås i fuktiga sockar i skorna! :D


    emertin skrev 2009-07-23 13:43:24 följande:
    Åsa Erika skrev 2009-07-23 12:12:58 följande:
    Det blir säkert toppen!! om du vill mjuka upp dom så kan du gå i lite fuktiga strumpor hemma, så brukar jag göra... men akta så att dom inte är för blöta så att du får fläckar om det är satin
  • emertin

    Åsa Erika - Hur har det gått med skorna?

    Jag provade min klänning igår och den är alldeles för stor

    Köpte ju en klänning först som skulle vara 89 i bysten, och sen bytte jag till den här som enligt Matilda var 90 cm, och den är alldeles alldeles för stor!!!!!

    Vet inte hur jag ska mäta för att se hur stor den egentligen är, men jag är ungefär 87 cm och det får plats hur mycker mer tuttar som helst i klänningen.....

Svar på tråden Matildas fest 2