• liljegrenhansson

    Festlokal runtom mjölby/boxholm/ linköping?

    är på jakt efter en festlokal, som inte kostar allt förmycket... där man får ta med egen mat, och som rymmer runt 50-60 personer...

    vill hest ha den i området runt mjölby/boxholm/ödeshög/linköping området...

    har ni några tips att komma med?

  • Svar på tråden Festlokal runtom mjölby/boxholm/ linköping?
  • Piggelinlover

    beror lite på vad den får kosta....
    men du har ju bla.
    -gula paveljongen(ingen anning om kostnad)
    -brunnebyhallen (tror lokalhyran ligger på ett par tusen...)

    fick tyvärr totalt hjärnsläpp nu bara för det..

  • liljegrenhansson

    jag vet ju knappt vad en normal lokal kostar, men vi hade väl kanske tänkt runt 2000 som högst i våran budget...

  • Piggelinlover
    liljegrenhansson skrev 2009-05-19 17:56:25 följande:
    jag vet ju knappt vad en normal lokal kostar, men vi hade väl kanske tänkt runt 2000 som högst i våran budget...
    Brunneby tror jag tar 2000:- i lokalhyra, det är stor och härlig lokal, dock lite tråkigt med rör i taket, men det går ju att snygga till.....
  • Piggelinlover
    Piggelinlover skrev 2009-05-19 17:59:34 följande:
    Brunneby tror jag tar 2000:- i lokalhyra, det är stor och härlig lokal, dock lite tråkigt med rör i taket, men det går ju att snygga till.....
    dock ligger ju brunneby mot borensbergshållet till...
  • liljegrenhansson

    bunneby kanske man skulle kolla på då...
    att det ligger åt borensbergshållet gör ingenting

    vet du vad som ingår i den hyran då? får man låna tallrikar och bestick och sånt?

  • Piggelinlover

    hum...svårt
    vi kommer ju ta maten från resaturangen väggivägg och då ingår ju tallrikarna till maten...(399:-/kuvert+ hyra av vinglas då vi tar egen alkohol)
    Sedan tillkommer hyra på vinglas, 3:-/kuvert, assiett till tårta, 3:-/kuvert..... och då är även lokalen gratis...

  • Piggelinlover
    Piggelinlover skrev 2009-05-19 18:22:29 följande:
    hum...svårtvi kommer ju ta maten från resaturangen väggivägg och då ingår ju tallrikarna till maten...(399:-/kuvert+ hyra av vinglas då vi tar egen alkohol)Sedan tillkommer hyra på vinglas, 3:-/kuvert, assiett till tårta, 3:-/kuvert..... och då är även lokalen gratis...
    bord och stolar finns där, och vi får låna dukar och candelarbrar oxå..
  • liljegrenhansson

    ska ni va vid brunneby? eller förstod jag fel nu?

    så om man tar maten från resaturangen intill så behöver man inte betala något för själva lokalen, fattade jag det rätt då?

  • yessa76

    Bjärka säby, gamla slottet.... är iof nån mil utanför Linköping
    mer åt Kisa-hållet...men det är sååå mysigt.
    Helt perfekt för bröllop.

    Livgrenadjärsmässen i Linköping?
    Tror det stavas så, googla på det.

    Vadstena - Klosterhotellet kanske har nåt?

    Hagalunds festvåning i Linköping?

    Landeryds golfbana i Linköping kanske har lokal? Kolla på nätet.
    Dom har iaf mat. Kan stå på restaurang P2.

  • liljegrenhansson

    yessa: tack för tipsen, fast alla lät väldigt dyra..
    och man får väl inte ta med egen mat och dryck där antar jag?

  • Hajhjälten

    Känner flera som haft bröllopsfesten i Rosenlundskolan i Skänninge, den är tydligen omgjord till festlokal. Men jag har ingen aning om den är dyr eller inte... annars borde det väl finnas bygdegårdar lite överallt i området som man kan hyra, var på bröllopsfest i Kaga bygdegård utanför Linköping för några år sedan, trevligt. Och sådana får man ju ta med egen mat till. Vi ska vara i föreningshuset i Malexander (men vi ska ju ha vigsel och alltihop där...)
    Lycka till!

  • liljegrenhansson

    hemma2011: jo, men rosenlundsskolan funderade vi faktiskt på ett tag.. men kunde inte få tag i någon info om det...

  • Piggelinlover
    liljegrenhansson skrev 2009-05-19 18:26:49 följande:
    ska ni va vid brunneby? eller förstod jag fel nu? så om man tar maten från resaturangen intill så behöver man inte betala något för själva lokalen, fattade jag det rätt då?
    japp vi ska vara där... kommer vigas i kyrkan och 150 meter därifrån ligger festlokalen, perfekt!!!

    japp det stämmet, lokalhyran blir 0:- om man tar maten från restaurangen,de har väldigt fin mat (och väldigt god, var och provsmakade föra veckan=)...) och de står för serveringspersonal....
    men om man tar egen alkohol så måste man ha egen serveringspersonal för drycken, då deras personal inte för röra flaskorna....
    vi kommer att ge ca 16644:- för 38 personer, 10 övrig personal(fotograf bnad mm), kaffe, assiett vinglas och sånna saker.......
  • liljegrenhansson

    Oj, 16000 va lite väl saftigt för våran del.. det skulle täcka upp över halva våran budget...

    men det kosta 2000 att hyra endast lokalen? utan porslin och sånt? hmm...

  • Piggelinlover
    liljegrenhansson skrev 2009-05-20 15:46:56 följande:
    Oj, 16000 va lite väl saftigt för våran del.. det skulle täcka upp över halva våran budget... men det kosta 2000 att hyra endast lokalen? utan porslin och sånt? hmm...
    oki...

    ja tror den kostar det, är inte helt hundra...
    men ring till resturang bettina och be att få prata med ellen, hon sköter bokningarna..
  • lolca

    Vi kommer att vara vid Kaga Bygdegård. Den ligger i Linköping. För oss kostar det 2500 kr att hyra den fredag till söndag. Dit får man ta med egen mat, egen alkohol, de flesta bestiken, glasen och tallrikarna finns där om man inte vill ta det från någon cateringfirma.

    Den ligger 400 meter från Kaga Kyrka där vi gifter oss på lördag.

  • JENNIFER73

    Hej! Mitt tips är att kolla olika församlingshem. De går ofta att hyra billigt för en bröllopsfest. Många är väldigt fina, t ex Landeryds församlingshem, Veta  eller Västra Hargs. Kolla Svenska kyrkans hemsida för kontaktuppgifter till olika församlingar. 

  • Magnus Andreasson
    Piggelinlover skrev 2009-05-19 17:59:34 följande:
    Brunneby tror jag tar 2000:- i lokalhyra, det är stor och härlig lokal på länk, dock lite tråkigt med rör i taket, men det går ju att snygga till.....
    Vilken plats som helst kan dekoreras. Även en dåligt renoverad lokal är lämplig för ett event.
Svar på tråden Festlokal runtom mjölby/boxholm/ linköping?