• Nalle Puh 40

    Pingst 2009 del 4

    Här fotsätter vi pingstbrudar att träffas, nu är det nära... 42 dagar kvar idag...

  • Svar på tråden Pingst 2009 del 4
  • isop

    Nalle Puh 40 skrev 2009-06-05 07:47:50 följande:


    Vi har inte heller försökt innan men slutade med mina p-piller veckan innan bröllopet och äntligen har sexlusten kommit tillbaka, får se vart det leder...
    Ja, vi får se Jag har i varje fall hunnit läsa en massa nedslående statistik och börjar undra om jag verkligen hade behövt ta p-piller under alla dessa år när det verkar nästan omöjligt att få till det?

    Vet inte om jag ska sänka stämningen med mina rön, men först ska man pricka rätt dagar (ja, det finns knep), sedan ska ägget vara tillräckligt bra för att bli befruktat (nej, alla ägg duger inte), sedan ska det fastna i livmodern (vid min ålder fastnar bara 25% av äggen) och man har bara en chans i månaden. Om allt följer statistiken bör det alltså ta minst 4 månader att få till det, och det är säkert snabbt räknat.

    Och jag vet som sagt inte när kroppen tänker vakna så att jag får ägglossning igen. Kan nog dröja några månader det med...

    Men vi har roligt under tiden

    Jag vet inte om någon av er håller med, men jag tycker att sexet får en annan dimension när man är oskyddad...
  • Susanna och Fredrik

    Vi försöker oss på barn...
    Lycka till nu alla pingstbrudar....
    Stänger ner mitt konto här på BT

  • Blanka23

    Vi blir inte heller kvar här så länge till,men vi eller jag finns under samma namn på familjeliv så det är bara att höra av sig.
    Kan bli kul att höra från alla om hur det går med bebisverkstan =)

  • Nalle Puh 40

    Jag kommer finnas kvar men fixar kanske en inloggning på FL oxå...

  • Ayla sthlm

    Vi förlorade vår son i höstas... den stora anledningen till att vi gifte oss...

    Men vi har definitivt inte gett upp hoppet om ett syskon!

    Jag finns på FL under samma nick.
    Kanske syns vi där?!

    Ha det så bra nu som gifta och lycka till med bebisverkstan.

  • Blanka23

    Ayla sthlm skrev 2009-06-06 18:13:45 följande:


    Vi förlorade vår son i höstas... den stora anledningen till att vi gifte oss... Men vi har definitivt inte gett upp hoppet om ett syskon! Jag finns på FL under samma nick.Kanske syns vi där?! Ha det så bra nu som gifta och lycka till med bebisverkstan.
    Det är tungt med förlust,vi fick missfall i v.15 för ca 10 månader och det har verkligen fört oss ännu mer samman men vi hade redan då fullt upp med bröllopsplaneringen.

    Lycka till och hoppas att ni mår bra
  • Idefixen

    Vi kanske skulle startat en tråd på FL och hålla ihop där?

  • isop
    Idefixen skrev 2009-06-07 13:45:25 följande:
    Vi kanske skulle startat en tråd på FL och hålla ihop där?
    Ja, jag har visst svårt att slita mig härifrån, men det kanske är lika bra att bli medlem på familjeliv också
  • Pingst09

    Vi försöker för fullt med ett syskon til vår Anja. Tyvärr är det inte så enkelt med både diabetes, övervikt och dessutom en genetisk sjukdom som måste hållas koll på. Vår dotter som snart blir 4 har en alldeles ny sjukdom (först i världen)som beror på mina och mannens arvsanlag Hon bildar inte muskler som hon ska och hon har inget språk, kan inte äta, inte sitta eller gå och står på ganska hög dos av epelepsi-medicin... Men hon är världens goaste ändå
    Jag finns redan på FL, heter Anjasmamma där...

  • Nalle Puh 40
    Pingst09 skrev 2009-06-08 13:37:25 följande:
    Vi försöker för fullt med ett syskon til vår Anja. Tyvärr är det inte så enkelt med både diabetes, övervikt och dessutom en genetisk sjukdom som måste hållas koll på. Vår dotter som snart blir 4 har en alldeles ny sjukdom (först i världen)som beror på mina och mannens arvsanlag Hon bildar inte muskler som hon ska och hon har inget språk, kan inte äta, inte sitta eller gå och står på ganska hög dos av epelepsi-medicin... Men hon är världens goaste ändå Jag finns redan på FL, heter Anjasmamma där...
    Så tråkigt med er dotters sjukdom men förstår att ni är världens stoltaste föräldrar ändå.
    Har ni assistenter eller är ni det själva???

    KRAAAAM till er och Anja
  • Pingst09

    Jag är ass själv på heltid samt att vi har två tjejer på vardera 85-90%...
    Nalle Puh 40 skrev 2009-06-08 17:13:27 följande:


    Så tråkigt med er dotters sjukdom men förstår att ni är världens stoltaste föräldrar ändå.Har ni assistenter eller är ni det själva???KRAAAAM till er och Anja
  • Nalle Puh 40

    Jobbar själv som assistent, har varit mycket i hemmet men är nu flexare inom handikappomsorgen.

  • Idefixen

    Hallå!

    Hur är de med er alla?
    Nån som har lust att gå in i mitt galleri under starka bilder och säga om ni ser ett plus eller inte?
    Är inte så jättebra bild då min mobil är sämst på att ta kort...

Svar på tråden Pingst 2009 del 4