• Boomtown

    Oktoberbrudar var är ni?

    När ska ni gifta er? Hur långt har ni kommit? Vi ska gifta oss 3 okt.

  • Svar på tråden Oktoberbrudar var är ni?
  • ToastmasterMarie

    Bli inte stressad, du har ju hunnit med en hel del ju.

    Vissa av sakerna du har klar har jag inte ens börjat på.

    Alla planerar olika, och det där med kläning är bara att ta tag i. Åka och prova lite olika modeler hjälper, kolla runt lite i tidningar och på nätet. Besluta om du vill hyra/köpa. Beställa via nätet eller i butik.

    Jag hade inte en anning vad jag ville ha för modell, färg mm.

    Men då jag kom in i affären plocka expediten fram tre olika modeler som hon trodde passa mig och rekommenderade en efter vi talat vid en stund.

    Jag provade denna och det var helt rätt. Känner att jag hade jätte tur då hittade rätt direkt.


    Tojk skrev 2009-07-01 20:01:31 följande:
    Är också oktoberbrud.. shit vad långt ni har kommit!! Jag kanske borde känna mig stressad..? Knappt jag orkar tänka på klänning just nu.. haha :D
  • Tojk

    Tack

    Håller på med inbjudningarna, vi har tänkt få ut dem nu i början på juli. Är lite små pill kvar på dem sen är det bara skriva ut och börja vika och ha sig
    Har satt 31 augusti som sista svarsdag.. men det borde vi väl hinna med allt på iaf?

    Har tittat massor på klänningar men jag ändrar mig hela tiden, hittar en jag gillar men så nästa gång så har jag ändrat mig *suckar* Jag vill ha en enkel men ändå snygg och från början skulle den vara kort men nu blir den nog hellång alt halva vaden eller dylikt. Tänkte köpa ifrån kina, då jag gissar på att den typ av klänning jag verkligen vill ha inte finns och därför måste ändra om en befintlig. Haha varför ska man vara så velig


    ToastmasterMarie skrev 2009-07-01 22:44:15 följande:
    Bli inte stressad, du har ju hunnit med en hel del ju.Vissa av sakerna du har klar har jag inte ens börjat på. Alla planerar olika, och det där med kläning är bara att ta tag i. Åka och prova lite olika modeler hjälper, kolla runt lite i tidningar och på nätet. Besluta om du vill hyra/köpa. Beställa via nätet eller i butik.Jag hade inte en anning vad jag ville ha för modell, färg mm.Men då jag kom in i affären plocka expediten fram tre olika modeler som hon trodde passa mig och rekommenderade en efter vi talat vid en stund. Jag provade denna och det var helt rätt. Känner att jag hade jätte tur då hittade rätt direkt.
  • fru okt

    Jippie! Nu har jag lyckats boka "band" till vår fest! Fick dem jag alltid drömmt om, snacka om att allt går i lås. 17 oktober verkar verkligen vara vår dag!

    Verkar dock som om bröllopsbudgeten lätt blir högre än man tänkt. Men och andra sidan så visste vi nog att det blir att kosta en hel del eftersom vi befinner oss utomlands p.g.a. sambons jobb och kommer åka hem under 3 veckor i sommar och sen 1 vecka innan bröllopet. Så vi hinner inte fixa så mycket själva och då får man ju snällt betala det som allt kostar. Hoppas jag hittar en vacker och BILLIG klänning (hoppas kan man ju alltid)

    Tojk, låter som ni har allt under kontroll. Började oxå fundera på inbjudningarna nu då vi fått allt spikat. Hoppas få ut dem inom denna månad.

    Skit, nu börjar det verkligen kännas som på riktigt, då man har allt (nästan) bokat

  • Tojk

    fru okt
    vad skönt att det klaffade med drömbandet!!

    Tror budgeten springer iväg ganska lätt, vi har lagt en ganska hög och satt undan rätt mycket på övrigt men jag tror vi kommer landa en bra bit under vad vi räknat på

  • Kickis

    Nu har vi börjat skicka ut våra inbjudningar. Det var en hel del pill men de blev precis som vi ville ha dem! Största orosmomenten nu är ring och musik och att klänningarna från Kina inte blir som jag tänkt mig. Tänker dock ta semester nu, även från bröllopsplanerande (om jag kan) hahaha.

  • CiaLovesAndreas

    Hej tjejer!
    Har tidigare varit sugen på att gifta mig nästa sommar, bara det att "vår" frisör åker iväg och blir borta ett år så då blir jag lite fundersam. Självklart finns det bra frisörer, bara det att han är inom släkten så då får man ju ett hyggligt pris + att han är superduktig
    Pratade med frisören om min längtan och han tyckte att vi skulle slå till i höst! Vad tror ni om det? Skulle man klara av all planering och sånt på en relativt kort tid?
    Bara för han sa så blev jag riktigt sugen, dock har inte sambon gett klartecken än. Han tycker jag är crazy

  • ToastmasterMarie
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-03 15:33:29 följande:
    Hej tjejer! Pratade med frisören om min längtan och han tyckte att vi skulle slå till i höst! Vad tror ni om det? Skulle man klara av all planering och sånt på en relativt kort tid?Bara för han sa så blev jag riktigt sugen, dock har inte sambon gett klartecken än. Han tycker jag är crazy
    Planeringen tror jag inte blir några problem gasen i botten bara. Men fördel om du får med sambon på banan först. Eftersom det snart 3 månader kvar till oktober så behöver du även lite draghjälp i planeringen av honom troligtvis. Lycka till
  • CiaLovesAndreas
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-03 15:43:12 följande:
    Planeringen tror jag inte blir några problem gasen i botten bara. Men fördel om du får med sambon på banan först. Eftersom det snart 3 månader kvar till oktober så behöver du även lite draghjälp i planeringen av honom troligtvis. Lycka till
    Åh, det låter ju toppen!
    Vi var och såg ut min vigselring idag så helt emot bröllop är han inte
    Får se om frisören kan övertala honom (de ska träffas nästa vecka och ta en öl)
  • ToastmasterMarie

    Jag blev helt knäpp flera gånger skulle jag hämtat skorna men precis då har det dykt upp gäster och jag har inte kunnat bege mig av eftersom det ännu inte är offentligt att vi gifter oss.

    Idag hämtade jag dem och de satt som en smäck och var till och med sköna, har gått en timme här hemma nu och inget skavsår än. Helt otroligt trodde jag aldrig. :) Bild finns nu i mitt galleri.


    HelenaOlivia skrev 2009-07-01 21:15:51 följande:
    Åh vad spännande!!! Du får berätta imorgon hur de passade. Nyfiken!
  • MTTM
    ToastmasterMarie skrev 2009-07-04 14:23:45 följande:
    Jag blev helt knäpp flera gånger skulle jag hämtat skorna men precis då har det dykt upp gäster och jag har inte kunnat bege mig av eftersom det ännu inte är offentligt att vi gifter oss.Idag hämtade jag dem och de satt som en smäck och var till och med sköna, har gått en timme här hemma nu och inget skavsår än. Helt otroligt trodde jag aldrig. :) Bild finns nu i mitt galleri.
    Jättesnygga skor! Jag orkade inte läsa tillbaka i tråden *lat*, men jag har för mig att du köpte dem på Internet? Får man fråga vilken sajt?
  • MTTM

    fru okt skrev 2009-07-02 22:06:35 följande:


    Började oxå fundera på inbjudningarna nu då vi fått allt spikat. Hoppas få ut dem inom denna månad. Skit, nu börjar det verkligen kännas som på riktigt, då man har allt (nästan) bokat
    Skönt att det är fler som inte skickat inbjudningarna än...! Vi tänkte dock försöka få ut dem innan 10 juli. Hade först tänkt sätta osa till 10 augusti (vi gifter oss 10 oktober, så vi tyckte att 10:an var lätt att komma ihåg... ), men vi kanske borde ta till lite extra pga semestertider... vad tror ni?
  • ToastmasterMarie

    www.brandos.se/


    MTTM skrev 2009-07-04 16:04:19 följande:
    Jättesnygga skor! Jag orkade inte läsa tillbaka i tråden *lat*, men jag har för mig att du köpte dem på Internet? Får man fråga vilken sajt?
Svar på tråden Oktoberbrudar var är ni?