• Nocia

    Sundsvall nr 3

    Här kan Sundsvalls-brudar och brudgummar träffas och prata om allt mellan himmel och jord. Men troligen blir det väl mest bröllopsprat...
    Välkommen!

  • Svar på tråden Sundsvall nr 3
  • thildamy

    Men tänk så här...
    när ni träffas hemma hos er är ju ni oxå i centrum inför just samma personer som skall vara med er och förgylla er stora dag.

    Min m2b har oxå ramp feber han har tyckt att barnens dop var mest pinsamt och jag har gjort så att vi har redan varit på vårat vigselsamtal och prov gått i kyrkan osv just för att han ska känna att det är ok.

    Så ett tips gå till den kyrka ni ska vara i prov gå stå vid altaret kanske kantorn kan närvar och få känna av lite

    Lycka till!!!

  • thildamy

    Halloj alla brudar!!!

    Vars gör ni era naglar ? (ska ni göra dom)
    Jag såg i tidningen nu i maj något ställe i Haga som hade " lärlingspriser" vet ni något om det och hur man får kontakt med dom?

    84 dagar kvar idag!!!! *jippe*

  • AnnaMatilda

    Jag ska göra mina naglar på nagelverkstan i timrå :)
    Oooooooh det är bara 9 dagar kvar nu till vår stora dag.
    Börjar bli nervös.
    Känns som jag glömt så mycket, kan bero på att festen ligger i min mammas händer :)


    thildamy skrev 2009-06-17 18:45:52 följande:
    Halloj alla brudar!!!Vars gör ni era naglar ? (ska ni göra dom)Jag såg i tidningen nu i maj något ställe i Haga som hade " lärlingspriser" vet ni något om det och hur man får kontakt med dom?84 dagar kvar idag!!!! *jippe*
  • Peny

    Strindlund: Usch och fy vad trist att du mår så dåligt av allt!
    Men jag tänker som så... det är ju faktiskt ER dag och om du bara mår dåligt av att vigas inför alla så ska ni heller inte göra det! Ni kan väl viga er själva och sen har ni fest med alla nära och kära? Då får ni lugn och ro då och släkt och vänner får ändå dela dagen med er Blir någon sur så är det ju såklart inte så kul men ärligt talat: so what? Om du förklarar läget och de ändå inte förstår så är det deras problem. De med lite sunt förnuft skulle så¨klart tycka att det var tråkigt att missa det MEN de skulle förstå er och respektera ert val.
    Lycka till med allt!

    Thildamy: ahh, jag har lite ågren kring just det
    En av mina tärnor ska fixa till mina naglar men då måste jag ändå lyckas spara ut dom och hålla dem fina... skulle kanske för säkerhets skull ha något att bygga på med men sånt kan ju inte hon. Kluuurigt!

    Idag har vi varit till Kerstins Tårtmakeri och pratat tårta Ikväll blir det provsmakning av de olika fyllningarna så vi ska kunna välja. Huur svårt som helst ju!
    Vad ska ni ha för fyllningar?

  • Soon2BmrsGroth

    Strindlund: Förstår att det känns jobbigt för dig. Kan bara hålla med Peny. Vig er ni två, kanske borgerligt och sen har ni en bröllopsfest?

    Thildamy: Jag gör mina naglar på Pleasure, kostar endast 600:-

    Peny: Har också varit till Kerstin. Blev helt klart vit choklad och hallon för oss =)

    Nu är det bara 1 månad kvar för oss, är så otroligt stressad och nervös, men det hör väll till =)

  • Peny

    Haha precis samma fyllning som vi fastnade för! '
    Supersmarrigt!


    Soon2BmrsGroth skrev 2009-06-19 09:55:35 följande:
    Strindlund: Förstår att det känns jobbigt för dig. Kan bara hålla med Peny. Vig er ni två, kanske borgerligt och sen har ni en bröllopsfest?Thildamy: Jag gör mina naglar på Pleasure, kostar endast 600:-Peny: Har också varit till Kerstin. Blev helt klart vit choklad och hallon för oss =) Nu är det bara 1 månad kvar för oss, är så otroligt stressad och nervös, men det hör väll till =)
  • Förväntan2010

    Hejsan allihopa! :) Hoppas ni mår bra! :) Nu ha vi skickat ut våra inbjudningar och alla reaktioner har varit positiva och glada! :) Vi skickade ut dom så här tidigt för att så många som möjligt ska kunna närvara, hälften av alla är långväda gäster!

    4ever-johanochsandra.weddingannouncer.com

    är vår adress om ni vill kika! :) Spännande när man börja säga vem man är också! ;)

  • thildamy
    Förväntan2010 skrev 2009-06-21 20:47:34 följande:
    Hejsan allihopa! :) Hoppas ni mår bra! :) Nu ha vi skickat ut våra inbjudningar och alla reaktioner har varit positiva och glada! :) Vi skickade ut dom så här tidigt för att så många som möjligt ska kunna närvara, hälften av alla är långväda gäster!4ever-johanochsandra.weddingannouncer.com är vår adress om ni vill kika! :) Spännande när man börja säga vem man är också! ;)
    Hallå där... vad kul vad glad jag blir för eran skull

    //Anki
  • Förväntan2010
    thildamy skrev 2009-06-23 16:02:44 följande:
    Hallå där... vad kul vad glad jag blir för eran skull //Anki
    Ja man tackar så mycket!! hehe!! :) Oj va roligt det är attt planera till sig själv! :D
  • Snart Nordvall

    Hej! Jag ska också göra naglarna på Nagelverkstan i Timrå:
    www.nagelverkstan.vpsite.se/
    Har inte provat dem förut, men naglarna såg fina ut på bilderna i alla fall.


    thildamy skrev 2009-06-17 18:45:52 följande:
    Halloj alla brudar!!!Vars gör ni era naglar ?
  • Snart Nordvall

    Hihi det verkar som att de flesta har samma tårt-smak... Vi valde också vit choklad & hallon. *yummy*

    1 månad & 1 dag kvar för oss! 090725.... Det känns lite overkligt, vi har planerat i mer än 1 år, vad tiden går fort!

    Vi fick våra biljetter till bröllopsresan med posten idag! Det
    ska blir så härligt att åka på en klassisk honeymoon; att bara sticka iväg till solen direkt efter festen på tu man hand! :)

  • thildamy

    NÄVSTA !!!!!

    har idag varit och spanat in lokalen närmare...

    det finns 26 bord det stämmer bra...

    vi ska sätta borden i "smågrupper" 2bord och 8 stolar vid varje.. blir 7st totalt för oss det blir nog mysigt.

    kylskåp fanns ett stort utanför köket
    2små kylar och en liten frys i köket.

    jag provade "lakan" på stolen och det lär funka suuuper!!!!

  • Igia

    Tack!!!

    Då ska jag kolla med Anette om de kommer ha ngr fler bord eller var man kan hyra likadana bord.


    thildamy skrev 2009-06-24 22:31:56 följande:
    NÄVSTA !!!!!har idag varit och spanat in lokalen närmare...det finns 26 bord det stämmer bra... vi ska sätta borden i "smågrupper" 2bord och 8 stolar vid varje.. blir 7st totalt för oss det blir nog mysigt.kylskåp fanns ett stort utanför köket2små kylar och en liten frys i köket.jag provade "lakan" på stolen och det lär funka suuuper!!!!
Svar på tråden Sundsvall nr 3