• Hemliga Maja

    Bröllopspimpa egna bilen?

    Vi kommer inte att hyra någon dyr bil för att transportera oss från kyrkan och till festlokalen utan tänkte bröllopspimpa den egna bilen. Någon som har tips på hur man med enkla medel kan göra en vanlig bil bröllopsfin?

  • Svar på tråden Bröllopspimpa egna bilen?
  • f1bride

    Tre dagar innan bröllopet ägnade vi hela kvällen åt att göra vår bil fin: vaxade den, dammsög insidan, smorde lädret på sätena, polishade instrmenteringen, gjorde däcken svarta (!!) och allt annat smått och gått. Sen så tog vi bort de fula plastmattorna som är som skydd på golvet i bilen, sån lyx man inte har till vardags hehe.

    I övrigt så pimpade vi bilen med en "Nygifta"-skylt i bakrutan, guldband (snöre som man knyter på paket) runt backspeglarna och så några burkar baki bilen.

  • f1bride

    Kändes roligt och skönt att kliva in i en helt rengjord bil och att även den får vara fin till bröllopet - när man i övrigt själv hade gjort sig i ordning osv.!

    Unna bilen det!

  • Svanboet

    Har man möjlighet kanske man kan knyta ett vitt tunt tyg fram på motorhuven och runt backspeglarna. Blommor som matchar resten av temat kanske...

    Ska ni köra långt i hög hstighet är det ju lite svårare kanske men helt klart möjligt att ha "pimp" på bilen.

  • 20080719

    Vanilladream, sidan du har där är från kroatien. Jag kommer själv från Makedonien och hos oss är inte denna dekoration på bilarna ovanlig alls. Kanske inte hela bilen som en av bilderna men mycket tyll från fönster till speglar osv.

    Satt in en bild på vår bil i mitt album

  • vanilladream

    20080709, eran bil var riktigt fin, man kan inte ta miste på att det är bröllop det handlar om!

  • 20080719

    Hehe tack, jag gillar dekorationer men jag sa till tjejen som fixade den att det inte ska vara fööör mycket, som på länken du hade med ett helt blomsterarrangemang på motorhuven haha

  • allehanda

    pimpa ni,bara ni tänker på att när bilen kommer upp i lite hastighet och kanske pimpningen sitter lite löst så kan lackskador komma som ett brev på posten.Hört detta av en van studentchaufför.

Svar på tråden Bröllopspimpa egna bilen?