• novia72

    Hålla tal till mannen?

    har börjat fundera på detta- gifter oss om 2 veckor-...ska jag säga något om denna underbara man inför våra familjer & vänner? jag är bra på att skriva, göra det personligt & känslofullt! Vad har ni för planer?

  • Svar på tråden Hålla tal till mannen?
  • stinch

    Jag kommer hålla tal, men redan nu när jag skriver första utkastet så lipar jag nästan, haha! Om någon vill läsa så hojta till, kanske kan det hjälpa någon att få igång sitt tal!

  • Danielaa
    stinch skrev 2009-03-12 20:21:43 följande:
    Jag kommer hålla tal, men redan nu när jag skriver första utkastet så lipar jag nästan, haha! Om någon vill läsa så hojta till, kanske kan det hjälpa någon att få igång sitt tal!
    Jaa, tack! Tips mottages gärna! Inboxa!
  • Tjolinti

    Nu kommer jag låta som en psykopat :D
    Jag vill jätte gärna hålla tal för min blivande för jag älskar o tala inför folk. När jag har något bra o säga :D

    Jag hade ett tal i gymnasiet som var roligt och uppskattat av alla och nu känner jag press för jag vill verkligen att folk ska tänka, fy fan vilket bra tal. Lite skoj och lite allvar blandat. Det ska vara genomtänkt och inlärt. Men usch, hahaha, jag har ingen aning om något just nu :D

  • Luucie
    novia72 skrev 2009-03-06 22:42:53 följande:
    mmm problemet är att jag nog kan få hela släkten att börja böla o det vet jag inte om jag vill!! :)
    Jo men gör det! Man vill ju böla lite på bröllop! Det är bara fint
  • Chrisse och Jonas

    Jag vill gärna läsa med..


    stinch skrev 2009-03-12 20:21:43 följande:
    Jag kommer hålla tal, men redan nu när jag skriver första utkastet så lipar jag nästan, haha! Om någon vill läsa så hojta till, kanske kan det hjälpa någon att få igång sitt tal!
  • stinch

    Om inspirationen skulle sina så kan jag tipsa om den här boken:

    www.bokus.com/b/9780330506656.html

    Love letters of great men heter den, skriven av Ursula Doyle

    Där kan man läsa andra (mäns) kärleksförklaringar, kanske hämta inspiration och sno några fraser här och var! Annars bara som fin läsning som påminner om hur vackert kärlek faktiskt är!

  • 090715
    stinch skrev 2009-03-12 20:21:43 följande:
    Jag kommer hålla tal, men redan nu när jag skriver första utkastet så lipar jag nästan, haha! Om någon vill läsa så hojta till, kanske kan det hjälpa någon att få igång sitt tal!
    Ja, skicka gärna till mig också! Jag behöver hjälp!!! ha ha
  • Joji
    Tjolinti skrev 2009-03-12 22:04:26 följande:
    Nu kommer jag låta som en psykopat :D Jag vill jätte gärna hålla tal för min blivande för jag älskar o tala inför folk. När jag har något bra o säga :D Jag hade ett tal i gymnasiet som var roligt och uppskattat av alla och nu känner jag press för jag vill verkligen att folk ska tänka, fy fan vilket bra tal. Lite skoj och lite allvar blandat. Det ska vara genomtänkt och inlärt. Men usch, hahaha, jag har ingen aning om något just nu :D
    Åhå - jag tänker exakt likadant!

    Jag gillar att hålla tal och det brukar bli väldigt bra, t ex när familjemedlemmar fyller jämt, på bröllop etc... Men nu när det är vårt eget bröllop känner man en jäkla press! Men, jag ska ändå göra det!
  • lilla idisen

    Humm
    jag går och peppar mig själv till att sjunga Helen Sjöholms låt, Du är min man Men vet inte om jag vågar *fniss*

  • augusitbrud09

    Stinch: jag vill också gärna få inspiration. Är inte så bra på detta så kan behöva all hjälp jag kan få....

  • Juni2009

    Jag vill hålla tal men får se om jag vågar...

    Har inte skrivit ner det på papper. Har allt i huvve.

    Knske borde jag skriva det?

    Så jag inte för "black out" när jag står på scenen och har allas ögon på mig...

    Joo jag skriver nu...

  • Joji

    En fråga till er som tänkt hålla tal för er man: NÄR under kvällen ska ni göra det?

    Pratade med en av våra Toastmastrar igår, då sa vi att jag kanske ska göra det sist av alla tal... Men tänk att behöva sitta där och vara småladdad och lite nervös hela middagen?

    Men om man gör det som en av de första talen (t ex efter familjen) så blir det kanske också fel?

  • F A M E

    Jag skall göra de, men ska maila mitt tal till våran toastmaster. Be h*n börja läsa första halva, sen så avslutar jag resten själv. Om jag nu vågar.

  • F A M E

    Vi ska göra de i mitten av alla tal. Innan tårtan i alla fall så har vi bestämt de.

  • Greta 1980

    stinch; jag vill oxå gärna få inspiration. Om du orkar

  • Blivande Mrs Lampinen
    stinch skrev 2009-03-12 20:21:43 följande:
    Jag kommer hålla tal, men redan nu när jag skriver första utkastet så lipar jag nästan, haha! Om någon vill läsa så hojta till, kanske kan det hjälpa någon att få igång sitt tal!
    Åh, inboxa gärna mig också, behöver inspiration! Tack!
  • JennyoPatrik

    stinch: Jag tar också gärna emot lite inspiration

Svar på tråden Hålla tal till mannen?