• augusti10a

    Augusti 2010...

    Jag kunde inte hitta någon augustitråd för 2010, bara Juli 2010...Så jag tycker ju såklart att vi som gifter oss i augusti ska ha en egen planeringstråd :D

    Så hur långt har ni kommit i planeringen?

    Vi har bestämt datum och den stora dagen blir 7/8 2010 och så har vi bokat festlokal...var tvungen att boka så tidigt eftersom den är väldigt populär och hon jag pratade med när jag bokade tyckte det var jättebra att jag ringde nu eftersom det blir fullbokat snabbt, själv skämdes jag lite som ringer 1,5 år innan...
    Jag försökte att boka kyrkan också men där vart det stopp. Hon sa att jag får ringa tillbaka i augusti för då släpper hon 2010`s augusti tider. Så nu hoppas jag att vi får den kyrkan som också är populär.

  • Svar på tråden Augusti 2010...
  • JimLin

    giz83 -- Jag är ute efter en planeringsbok ungefär den som finns på forumet fast i pappersform.

  • cire

    Boken jag fick heter "Bröllop inspiration glädje och flärd" av Evy jonsson. Den har en planerings guide med.

  • Blancas

    Hej!

    Såg innan att några av er kikar på officermässen på AMF4, var det något att ha? Och vem skall man i såfall ta man kontakt med? Sedan såg jag något om Officermässen på Nya Varvet, letat info om den halva förmiddagen, någon som vet något?

  • ullis33

    Japp det verkar toppen Vi har varit där på möte med damen som har hand om det. Väldigt tillmötesgående och öppen för förslag. Vet dock inte om man får hyra om man inte är anställd på amf4. Vi har bestämmt oss för att ha festen där.
    Vet inget om nya varvet


    Blancas skrev 2009-05-28 11:25:52 följande:
    Hej! Såg innan att några av er kikar på officermässen på AMF4, var det något att ha? Och vem skall man i såfall ta man kontakt med? Sedan såg jag något om Officermässen på Nya Varvet, letat info om den halva förmiddagen, någon som vet något?
  • Blancas

    ullis33- tack så mycket för hjälpen, även jag är försvars anställd så det ska nog gå bra.

  • Energy

    Oj, va ni har hunnit skriva då!

    Som det känns nu så ska vi byta datum av vissa orsaker. Vill ju inte ha ett mörkt moln över den här dagen också. *s*
    Så om det är okej för er så stannar jag kvar i den här tråden även om det inte längre blir augusti utan 25/6-2010. Jag trivs ju här med er.

    Åh, jag har hittat så fina klänningar! Men nu kan jag inte bestämma mig mellan dom. Jag vill ha alla! :-S

    I förrgår bokade jag en bygdegård och igår bokade jag trubadur, tjihooo! Snabb är jag men det är nått jag lärt mig från två bröllop. Snabbhet är alltid rekomenderat.

  • giz83

    energy--->för mig är du alltid välkommen här på augustitråden! {#lang_emotions_sunny}


    men varför bytte ni datum? hängde inte riktigt med i ditt inlägg! eller har jag missat nått?


    jag vet ju att du haft struligt, men ja, ville inte missförstå....{#lang_emotions_embarassed}


    och du behöver inte säga nått om du inte känner att du vill.


    men kul att du stannar kvar här hos oss...{#lang_emotions_laughing} tråkit när folk bara försvinner...


     


     


    *kärleken är evig*
  • JimLin

    Jag håller med föregående talare. Vi vill ha kvar dig.

    Idag kommer känslan av sommarlov att infinna sig. Jag ska lämna in terminens sista hemtentor JIPPI!!! Nu kan jag äntligen få tid till att planera bröllopet.

    Jag bokade cooverband för 5 min sedan. Så nu är allt stort, det som är dyrast fixat.

  • giz83

    JimLin--> va skönt!! jag sitter me min sista tenta just nu...så det känns underbart att kunna få göra klart den. och sen ha sommaren över till annat...wiiii


     


    va skönt att ha det stora klart...vi har också fixat det stora...=)


    band komemr jag att få av min morbror som är musikproducent, så det är såå skoj...en av hans gamla bandmedlemmar kommer att sjunga o spela för oss...jag är sååå glad över det!


     


    *kärleken är evig*
  • Energy

    Varför? Vet inte riktigt hur jag ska förklara. Men jag har en syster som inte är riktigt som andra. Den psykologiska utvärderingen visade att hon varken har empati eller förmågan att älska någon annan än sig själv. (Ja det stod ju mycket mycket mer, men jag orkar bara skriva så)

    Hon har ljugit för mig och om mig, ordnat så jag hamnat hos kronofogden etc etc. Jag har fårlötit henne så många gånger och då gör hon bara om samma saker eller hittar på nått nytt som är ännu värre. Lång historia som jag helst vill glömma, men man kan titta på olika filmer med sånna personer i så har man henne. Så vad har hon med det datumet att göra? Jo det är nämligen hennes födelsedag och fast jag sa upp kontakten med henne för snart 1 år sen så kommer jag och tänka på henne det datumet. Sen är det en annan orsak också men det kan missupfattas om någon skulle snubbla över det jag skriver, så jag låter bli. Men det har blivit någon annans helg, så kan jag skriva.

  • Energy

    Men då stannar jag då!

    Åh, va kul att dom stora "tunga" sakerna är ordnade då är det allt det roliga kvar. Och hurra för för sommarlov!!!

  • Bettertogether

    Nu har jag börjat med en bröllopsblogg!! Är det någon annan som har en sån? :)

  • sindri

    haha jag e så glad att ja har en så underbar sambo han ringde och bokade vårat kyrka och de gick jätte bra fast när ja hade kontakt med dom så sa en präst att man inte fick boka förän i augusti:)

  • BlivandeFruF

    Usch vad det känns som att pengarna rinner iväg när man ska ordna bröllop! Vi håller som bäst på att planera och tittar efter lokal men det är svårt att hitta något som är fint och samtidigt inom vår budget, buhu.

  • Sundance

    Nu har vi fått vårt datum, så jag är tillbaka här i augustitråden !

    Det blir den 14/8-2010! Någon mer som gifter sig den dagen?

  • giz83
    BlivandeFruF skrev 2009-06-04 12:13:50 följande:
    Usch vad det känns som att pengarna rinner iväg när man ska ordna bröllop! Vi håller som bäst på att planera och tittar efter lokal men det är svårt att hitta något som är fint och samtidigt inom vår budget, buhu.
    ja det är inte lätt...men sen beror det ju på vad man är ute efter...eller hur?!

    vad är det ni söker? vart bor ni?


     


    *kärleken är evig*
Svar på tråden Augusti 2010...