• TesshjärtaFred

    Viktigt med "riktig" bröllopsnatt?

    Ja, som rubriken lyder, är det viktigt för er att ni får en riktigt bröllopsnatt? Alltså att ni har ork över till att sex och mys och allt det där som folk föreställer sig att de ska ha på bröllopsnatten.

    Personligen känner jag inte att det är superviktigt. Visst om man är pigg och kåt har jag gärna sex, men jag tänker inte smita från festen tidigare eller avstå från festen bara för att orka ha sex på bröllopsnatten.
    Varför?
    1. Det är en fest som vi har planerat länge, lagt ner mycket pengar på och som alla våra nära och kära är samlade på. Trist att inte kunna njuta av den och ha kul så länge det går.
    2. Vi har haft sex förut, vi dör inte av nyfikenhet.
    3. Vi har just valt att leva med varandra, vi kommer att få tid över för det där efter bröllopsnatten.

    Hur resonerar ni?

  • Svar på tråden Viktigt med "riktig" bröllopsnatt?
  • Troll1

    Hahahaa! Nu har vi snart parmiddag härinne! Panzerfaust: Det var ett riktigt charmigt "nick", fast Herr Heloise hade varit lite sött.

    Vi festade OCH hade romantisk natt på bröllopsdagen. Det gick finfint att kombinera...

    Från en som börjat småknarka Gael G.B. lite grann.... {#lang_emotions_tongue_out}

  • TesshjärtaFred

    Åh Gael! Om ni inte har sett Mammut än så gör det. Så vansinnigt bra film. Gael är vansinnigt snygg och Michelle Williams spelar otroligt bra. Rekommenderar!

  • passionsblomman

    *ASG*

    BE för tusan Troll1 att berätta om Mammut! Gör det! Gör det!

    Du kommer att DÖ av avundsjuka!

    Bra att du hoppade på detta förresten, så slipper jag beo ursäkt för att vi kapar tråden...


    TesshjärtaFred skrev 2009-01-26 17:21:41 följande:
    Åh Gael! Om ni inte har sett Mammut än så gör det. Så vansinnigt bra film. Gael är vansinnigt snygg och Michelle Williams spelar otroligt bra. Rekommenderar!
  • Troll1

     


    TesshjärtaFred skrev 2009-01-26 17:21:41 följande:
    Åh Gael! Om ni inte har sett Mammut än så gör det. Så vansinnigt bra film. Gael är vansinnigt snygg och Michelle Williams spelar otroligt bra. Rekommenderar!

    Hihi, såg den på (värrlds)premiären och....ähh....jag kan INTE hålla tyst nu..... Jag skakade tass och pratade med honom vid bordet på efterfesten......ghhahaaaaaaaa! Kunde inte knipa.... *s*

    Förresten, han är ännu finare IRL.

    Nu garvar tanterna åt mig tror jag. {#lang_emotions_embarassed} 
     

  • jojanna

    vi kommer spendera vår bröllopsnatt på flygplanet. hmm... hur coolt skulle det inte vara att gå med i 10 000 meters klubben på bröllopsnatten

  • passionsblomman

    HUR kan du ens tro ngt sådant?!


    Troll1 skrev 2009-01-26 17:27:03 följande:
     

    Hihi, såg den på (värrlds)premiären och....ähh....jag kan INTE hålla tyst nu..... Jag skakade tass och pratade med honom vid bordet på efterfesten......ghhahaaaaaaaa! Kunde inte knipa.... *s*Förresten, han är ännu finare IRL. Nu garvar tanterna åt mig tror jag.    
  • Troll1

     


    jojanna skrev 2009-01-26 17:28:11 följande:
    vi kommer spendera vår bröllopsnatt på flygplanet. hmm... hur coolt skulle det inte vara att gå med i 10 000 meters klubben på bröllopsnatten

    Good luck!

  • passionsblomman

    Ja det kan ju bli ett äventyr!


    jojanna skrev 2009-01-26 17:28:11 följande:
    vi kommer spendera vår bröllopsnatt på flygplanet. hmm... hur coolt skulle det inte vara att gå med i 10 000 meters klubben på bröllopsnatten
  • didis
    jojanna skrev 2009-01-26 17:28:11 följande:
    vi kommer spendera vår bröllopsnatt på flygplanet. hmm... hur coolt skulle det inte vara att gå med i 10 000 meters klubben på bröllopsnatten
    Hoppas ni är viga! Toaletterna är så små att man knappt kan vända sig om än mindre ägna sig åt amorösa begivenheter

    För ni skall väl ändå inte vara i kabinen??
  • Troll1

    Oj, så tyst det blev....

    Mannen hade gjort sååå fint hemma när jag var hos frissan mm och tände en massa ljus när vi kom hem. Det var så mysigt! {#lang_emotions_heart}
    Egentligen har det väl mindre betydelse, men lite speciellt var det allt ändå. Vi var inte dötrötta heller (trots festandet).
    Däremot ska man inte hänga upp ngt på det tycker jag. Festa och ha roligt ska man göra!

  • jojanna
    didis skrev 2009-01-26 17:36:18 följande:
    Hoppas ni är viga! Toaletterna är så små att man knappt kan vända sig om än mindre ägna sig åt amorösa begivenheter För ni skall väl ändå inte vara i kabinen??
    hmm.. kabinen... det hade jag inte ens tänkt på.. Tack för tipset!!!
  • TesshjärtaFred

    Tycker du? Jag tyckte faktiskt att han var snyggare i filmen än irl. Själv träffade jag honom på dagen, innan premiären i Sthlm, för intervjuer. Och jag såg filmen på måndagen, på pressvisningen.


    Troll1 skrev 2009-01-26 17:27:03 följande:
      Hihi, såg den på (värrlds)premiären och....ähh....jag kan INTE hålla tyst nu..... Jag skakade tass och pratade med honom vid bordet på efterfesten......ghhahaaaaaaaa! Kunde inte knipa.... *s*Förresten, han är ännu finare IRL. Nu garvar tanterna åt mig tror jag.    
  • harthurs

    Vi sov ensamma i en turistlagenhet som vi bott i hela veckan innan. Vi festade till 3 pa natten och blev hemskjutsade.. val inne somnade vi bada pa sangen, jag med brollopsklanningen pa jag kunde inte fa av den sjalv och maken snarkade sa gott sa jag ville inte vacka honom. Visst angrar jag det lite... men som sagt, "kramas i sangen" har vi gjort sa manga ganger och vi har SA manga fina minnen fran den dagen som hellre tanker pa!

  • Mickesfru

    Jag funderade inte så mycket på bröllopsnatten i förväg. Vi festade och hade jättekul och kom hem dödströtta på natten (vi sov hemma (utan barnen) eftersom vi skulle iväg på en resa nästa dag). Vi satte oss ned i köket och pratade om dagen och kvällen sen fick jag hjälp med frisyren (herregud vad mycket nålar och spray!) och så kröp vi ner i våran renbäddade gosiga säng. Att vi hade UNDERBART sex både när vi la oss och även på morgonen när vi vaknade var inget planerat utan bara blev ändå, men såhär i efterhand är det väl visst mysigt att det faktiskt blev så när man tänker tillbaka ;) Det var ju ändå vår bröllopsnatt...!!

    Men hade det inte blivit så så hade jag aldrig grubblat över det, vi visste vart vi hade varandra innan ;) och vet att vi ska leva tillsammans hela livet!

Svar på tråden Viktigt med "riktig" bröllopsnatt?