• EllaMa

    Hur gör ni med färgerna?

    Om vi vill ha t ex vitt-rosa-brunt.

    Då hade jag lagt ut en vit duk på borden med rosa löpare och haft vita och rosa blommor..vart kan man få in brunt?

    vitt-rosa-silver är mycket lättare för silver kan man ha vissa inslag av bara för de är så nära vitt att de inte ser dumt ut att bara ha lite...

    Funderingar de..

  • Svar på tråden Hur gör ni med färgerna?
  • 27juni2009

    När dottern döptes hade vi rosa o brunt som färgtema.
    Jag hade vita dukar, glasfat som jag satte en Kiwifrukt på, skar ett snitt i kiwin o stack ner en avsnittad rosa ros kanonfint om jag får säga de själv tror de finns bruna typ skelettblad oxå om du vill ha in mer brunt.

  • EllaMa

    okey...tycker de blir svårt så att allt blir fint...
    vill ha ett vitt bord..de är de enda jag vet.

  • dfk

    Vad fint med vitt, rosa, brunt!
    Här kommer lite mer förslag.
    Vita dukar på borden som du hade tänkt, bruna löpare i linne eller "stråtyg" som är lite brunbetsat.
    Glasskålar som du fyller med kaffebönor och sätter ett värmeljus eller blockljus i beroende på storlek. Rosa rosblad som strör ut på borden, rosa och vita blommor som dekoration.
    Vita servetter med servettring som du har gjort själv. Ta böjlig ståltråd, trä olika bruna nyanser i bronze och brunt glaspärlor, sötvattenspärlor på tråden med lite mellanrum emellan. Vira den färdiga tråden några varv runt varje servett. Samma tråd kan viras runt vaserna.
    Det brukar också finnas att köpa pärlor på tråd färdigt också.

  • Flisa80

    Hej EllaMa, vi ska också ha vitt, rosa och brunt på vårt bröllop, med just brunt som en accentfärg. Jag har tänkt att precis som du ha vita dukar och sedan rosa löpare av sizoflor. Tänkte ha någon brun detalj på placeringskorten (inte bestämt hur än dock), kanske ett tunt brunt sidenband runt vissa av blockljusen på borden... Det beror ju lite på NÄR du gifter dig tycker jag. Om det är på sommaren som jag, så tycker jag att du ska ha lite brunt, men om det är på hösten så kan man gärna ha lite mer brunt. Jag vill iaf inte att det ska bli för mörkt och vill därför inte ha för mycket. Brun och rosa tårta.... Brudbuketten kanske kan ha brunt band runt stjälkarna, eller rosa band med bruna pärlor på skaftet.....

    Vi kan väl byta idéer med varandra?!

  • Fenixx

    jag har sett nån bild när det är lite högre bredrunda glasvaser och så har dem högre fina kvistar/pinnar som dekoration. låter kanske konstigt men var jättefint. har tyvärr bilden på en annan dator.

Svar på tråden Hur gör ni med färgerna?