• Angelikasen

    Fruktansvärd PMS

    Alltså...
    Jag vet snart inte vad jag ska ta mig till längre.
    Under hela mitt liv som "vuxen" har jag haft en FRUKTANSVÄRD PMS, och jag vet inte vad jag ska göra åt den.
    Jag vill itne börja äta hormoner för det, jag tror inte det är bra för kroppen och jag skulle väl snarare behöva nåt som minskar mina hormoner om jag har fattat saker rätt.

    Det är så illa att jag kan börja gråta för att vår 16-åriga dotter hjälper till att dammsuga, jag får nämligen för mig att hon tycker att jag inte håller rent och jag tar åt mig av allt, men innerst inne vet jag ju att hon bar vill väl

    Så snälla, om det finns nån där ute som har några "husmorstips" får ni gärna höra av er.

  • Svar på tråden Fruktansvärd PMS
  • passionsblomman

    Jag bjuder på kladdkaka i tantvarning2-tråden! Gå dit och fika lite vettja!


    Angelikasen skrev 2009-01-06 21:09:11 följande:
    Jag tycker alltid det är svårt
  • nennesjuttioåtta

    Omega 3 och/eller omega 6! Borago eller Glandin heter hälsokostpreparatet som ska vara bra för PMS-besvär. Jag är näst intill from som ett lamm (enligt mig själv, men på någon konstigt vis vet mannen alltid när det är dags. Jag tror han är synsk! ) men mina tokömma tuttar blev mycket bättre. Dock snurrade det till cykeln...

  • Angelikasen

    Ja, men cykeln är bra snurrig ändå, jag blöder ju varannan vecka...

    Ha, kanske har hamnat i klimakteriet vid 31


    nennesjuttioåtta skrev 2009-01-06 22:26:07 följande:
    Omega 3 och/eller omega 6! Borago eller Glandin heter hälsokostpreparatet som ska vara bra för PMS-besvär. Jag är näst intill from som ett lamm (enligt mig själv, men på någon konstigt vis vet mannen alltid när det är dags. Jag tror han är synsk! ) men mina tokömma tuttar blev mycket bättre. Dock snurrade det till cykeln...
  • nennesjuttioåtta
    Angelikasen skrev 2009-01-06 22:29:58 följande:
    Ja, men cykeln är bra snurrig ändå, jag blöder ju varannan vecka...Ha, kanske har hamnat i klimakteriet vid 31
    pffahahah ja men då är det ju snart över i så fall! Sen är det bara svettningar och annat du får dras med. vad härligt det är att vara kvinna! Tjo!
  • Micaela
    Angelikasen skrev 2009-01-10 10:40:09 följande:
    puffar
    Har du pratat med en gynekolog om det? Eller är dom idioter och bara föreslår p-piller?
  • Angelikasen

    Nej, jag får inget svar från min barnmorska om det, hon bara pratar bort det. Jag tror inte hon fattar riktigt hur illa det är.

  • Snuttis2

    vad menare du med-vill inte äta hormoner??
    jag har i alla fall alltid haft en fruktansvärd pms..jag brukade svimma, kräkas och ja knappra piller som en galning..för att kunna fungera i skolan eller arbetslivet(vilket inte är så snällt mot kroppen)
    började äta p -piller och det funkade bra i några år men sen tyckte jag att de började ge mig andra besvär istället..nu äter jag minipiller..som inte innehåller något östrogen vilket vanligtvis är det hormonet som kan "påverka" kroppen och vara farligt-ex blodproppar...men minipiller innehåller bara en naturlig ämne och får mig i alla fall att må skitbra...
    ändå kruckset kan vara att de inte ger en regelbunden menstruation utan jag brukar få mens ca i gång i kvartalet istället för i månaden..men om du inte skulle sakna den så..är det ett alternativ att rekommendera..kram

  • Julienne

    Undrar igen om du funderat över antidepressiva? Många blir ju väldigt mycket bättre av det, och ibland kan det räcka att man tar några tabletter i månaden!


    Angelikasen skrev 2009-01-10 17:34:06 följande:
    Nej, jag får inget svar från min barnmorska om det, hon bara pratar bort det. Jag tror inte hon fattar riktigt hur illa det är.
  • Angelikasen

    Jag skulle ha frågat dig för länge sedan, hur får man det diagnostiserat, går man till en psykolog, eller pratar man med en gynekolog, för som sagt, det verkar inte som om min barnmorska tar mig på allvar.


    Julienne skrev 2009-01-05 16:39:12 följande:
    Jag har tagit Vitamin B6, extra starka, från Hälsokostbutiken och upplevde att det hjälpte endel. Men har du så extrem PMS (kanske handlar det snarare om PMD, som är en förstärkt form av PMS) är det kanske läge att testa ett antidepressivt preparat som man då tar från ägglossning och fram till mens.
    [/citat]
    Julienne skrev 2009-01-10 18:57:36 följande:
    [citat]
    Undrar igen om du funderat över antidepressiva? Många blir ju väldigt mycket bättre av det, och ibland kan det räcka att man tar några tabletter i månaden!
  • Angelikasen

    Jag ska till barnmorskan den 27:e så får vi se vad hon säger. Jag har har kommit fram till en egen teori, och det är att det hänger ihop med min övervikt. När jag träffade min man vägde jag 67kg och då hade jag inte några bekymmer alls, men både innan när jag vägde mer och nu när jag väger alltför mycket har jag stora besvär. Jag ska höra med min BM när jag ska dit, för då tror jag att det är mest psykiskt, eftersom jag inte mår bra "i skallen" när jag är övervikig.

  • Soprano

    Jag höjer Femal Balans till skyarna. Till för pms och du hittar det i Hälsokostbutiken. Jag tar två tabletter morgon och kväll och det ger dramatiska reslutat. Jag köper aldrig vitaminer eller annat trams men jag var desperat och detta funkar! Värt ett försök!

Svar på tråden Fruktansvärd PMS