• Carolineee

    Färgtema??

    Jag funderar på att ha guld och rött som färgtema på bröllopet med vitt som bas. Vi gifter oss i augusti. tror ni att det blir för mycket med dessa färger? Jag funderar om jag ska välja bara en av färgerna, antingen rött ELLER guld med vitt som basfärg. Vad tycker ni? Kan jag ha rött och guld på sommaren? Är rädd att det känns juligt?

  • Svar på tråden Färgtema??
  • Mirri

    Jag tror det kan bli jätte fint. Det känns nog inte juligt på sommaren.

  • Hemlig2009

    Klart du kan ha de färgerna men jag hade nog valt vitt som bas på kort, duk osv så att det inte blir för mycket av det röda och guldiga.

    Tror inte man kommer tänka alls på julen på ett bröllop i augusti.

  • passionsblomman

    Det blir säkert jättefint!
    Välj vilken av fäergerna du vill ha mest av, så du får förhållandet mest(vitt) mindre(rött?) och minst(guld?)
    Då får du automatiskt guldet som accent och "effekthöjare" och bra balans mellan de första två färgerna.

  • Vargtassa

    Låter jättefint! Vi ska ha vitt, rött och silver.. Ville inte ha guld för det var lite för nära julen, gifter oss 14 Feb. Men för er kommer det gå jättebra.

  • Luucie

    Jag tycker du kan ha vad du vill men ett ex är att ha mest vitt och guld och sedan kanske bara röda rosor? I bukett och som dekoration.

Svar på tråden Färgtema??