• Igia

    Sundsvall nr2

    Här kommer vår nya tråd.

    Nu kan vi fortsätta att prata våra kommande bröllop.

    Hälsar alla gamla och nya välkomna!!

    Den gamla tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-5-58/m3111769.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 11:25
    Här kommer våra datum:

    Blygbrud 14/2
    MrandMrsImpuls 28/2
    Heleneåpether 28/2
    090414 14/4
    Nocia 22/5
    Hjärtatmitt 19/6
    AnnaMatilda 27/6
    Snart Nordvall 25/7
    Peny 1/8
    Thildamy 9/9
    Igia 19/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 12:15
    Strindlund 22/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-11 15:57

    Soon2BmrsGroth 18/7

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-12 00:38

    Jenzan 1/8

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-02 12:53
    Jemma 27/6

  • Svar på tråden Sundsvall nr2
  • BlygBrud

    Vad det gäller blommor kan jag vara säga Vivsta blomsterhandel i Timrå. Hur snygga buketter som helst!

  • Igia

    Det blir nog Vivsta blomsterhandel för min del oxå. Bra pris och det verkar som om de vet vad de gör

  • Jenzan

    Åh, vad bra med tips när det gäller blommor! Tänkte åka runt lite i veckan och höra mig för lite. Någon som varit på Blomsterlandet?

    //Jenny

  • Igia

    Struntade faktiskt i det när jag fick så bra pris på Vivsta... Så tyvärr. Har bara varit på Fröken fräken och vivsta. Vivsta är 1000kr billigare än fröken...


    Jenzan skrev 2009-03-23 10:59:47 följande:
    Åh, vad bra med tips när det gäller blommor! Tänkte åka runt lite i veckan och höra mig för lite. Någon som varit på Blomsterlandet?//Jenny
  • Jenzan

    -Igia: Du, tror jag åker direkt till Vivsta och kikar...

    Hur går det annars med planeringen girls?

    Jag har faktiskt inte skickat inbjudningarna ännu, men har som mål 1 april.
    Har suttit och spånat på olika dekorationer som man kan ha på borden.

    Har fastnat på festprogrammen en smula, finns det någon som kan tipsa om någon bra sida eller tex. en "mall" på hur den kan se ut?
    Alla tips är välkomna!

    //Jenny

  • Peny

    Hej!
    Här har jag hittat en ny bekant som är florist och ska göra min brudbukett. Skönt att ha det avklarat!
    Känns som om jag har hur mycket kvar som helst!! och det känns inte bara så.. det ÄR så också
    Vi tappade farten lite och har ännu inte riktigt kommit igång igen. Tappade lusten lite då vi fick de reaktioner vi fick av släkten Bara en enda i min släkt (bortsett syskon och föräldrar) har sagt grattis och det är en kusin som inte ens bor här i stan! Ingen annan har ens sagt grattis fast vi träffats flera ggr sen inbjudningarna kom ut. Sambons syskon och föräldrar har inte heller sagt något men de är lite så av naturen så där väntade vi oss inte så mycket mer... men av MIN släkt! Usch vi känner oss mest bara deppiga när det gäller bröllopet nu Klurar på att ställa in det och istället köra bara med våra syskon, föräldrar och vänner. Tror egentligen att det blir roligast så men det känns trist

    Hur går det för er? Har alla klänning klar?

  • Jenzan

    -Peny.. -Åh, jag förstår att du känner dig besviken att det inte blev fler positiva reaktioner. Jag har ju inte skickat ut mina inbjudningar ännu och jag skulle oxå bli ledsen om man inte fick någon positiv respons från självaste släkten!!
    Det är ju trots allt en av den största dagen i ens liv och man vill ju bara gifta sig en gång.
    Man planerar och vill verkligen göra allt så bra som möjligt, men får man ingen respons så såklart går luften ur en..
    Det kostar ju även en väldans massa pengar och släkten ska ju känna sig hedrade att få komma till just erat bröllop.
    Nä, skäms på dom!!!!

    Kan säga att jag också ligger lite efter med planeringen om man jämför med många andra här, inbjudningarna håller på att göras och ska skickas ut i början av april är planerat.
    Klänningen är inte köpt/hyrd, ska dock till Eleganten 31 mars för att bara få en hum på vad man egentligen passar i.
    Tänkte sedan åka förbi bla. Vivsta blomsterhandel och se vad de har att erbjuda.

    Japps, så sakta men säkert går det framåt...

    Kram på er!

  • 090414

    Nu börjar jag bli stessad...14april är ju den stora dagen. Barnen har inga kläder. Mannen ska ha en skjorta. Hela familjen ska ha skor. Jag ska ha örhängen. På lördag ska vi ut och shoppa.
    Jag har några extra kilon som jag skulle ha blivit av med, men det får jag leva med.
    Solariumet skulle jag ha besökt mycket mer än vad jag har gjort.

  • 090414
    090414 skrev 2009-03-25 20:35:44 följande:
    Nu börjar jag bli stessad...14april är ju den stora dagen. Barnen har inga kläder. Mannen ska ha en skjorta. Hela familjen ska ha skor. Jag ska ha örhängen. På lördag ska vi ut och shoppa.Jag har några extra kilon som jag skulle ha blivit av med, men det får jag leva med.Solariumet skulle jag ha besökt mycket mer än vad jag har gjort.
    Stressad ska det ju stå.
  • thildamy

    Oj oj sätt fart!! Behöver du hjälp ring mig.. jag är så bra (skryt) på att komma på lösningar snabbt...
    Dessutom kränger jag smycken
    Vad har ni för "tema/färg"
    När åker ni ? tjuv kikat vars ni skulle


    090414 skrev 2009-03-25 20:35:44 följande:
    Nu börjar jag bli stessad...14april är ju den stora dagen. Barnen har inga kläder. Mannen ska ha en skjorta. Hela familjen ska ha skor. Jag ska ha örhängen. På lördag ska vi ut och shoppa.Jag har några extra kilon som jag skulle ha blivit av med, men det får jag leva med.Solariumet skulle jag ha besökt mycket mer än vad jag har gjort.
  • 090414

    Vi åker 9april. Vi ska ha det väldigt enkelt. Det är bara vi och barnen o ingen annan vet ngt.
    Jag har en vit klänning (se länken till mitt galleri, jag ska inte ha axelbanden).
    www.brollopstorget.se/hem/090414/galleri.php

    Mannen ska ha linnebyxor.
    Min bukett ska gå i rosa.

    Barnen ska ha shorts och skjorta tror jag.

    Ingångsmusik Det vackraste med cecilia Vennersten på cd skiva.
    Utgångsmusik Änglagård på orgel.

  • Nocia

    Idag har vi haft en riktig "inför-bröllopet-dag"! Jag och min kompis som ska sminka & fixa håret på mig gick på stan och köpte smink. Hon är make up-artist så hon vet vad hon talar om när det kommer till smink... Sen har vi provgjort frisyr och smink! Så nu sitter jag här i min ensamhet med snygg brudfrisyr och läcker sminkning... och känner mig supersnygg! Hon är fantastisk, detta kommer bli suveränt! Och, givetvis, det bästa är att hon ger mig det i present!

    Fick dessutom massor med bra tips på saker att tänka på i planeringen. Hon har varit på mängder med bröllop så hon har lite mer vana. Jisses vad grejer jag hade glömt/inte tänkt på! Typ, vem tar emot gästerna i kyrkan? Öhh....sa jag... Men jag känner mig lugn, det är ju faktiskt 2 månader kvar.

Svar på tråden Sundsvall nr2