• Goldman

    Färger på brölloet?

    Vi har bestämt oss för att satsa på vitt med inslag av vinrött, då det är vinröda dekorationer i min klänning. Men frågan är då om man ska köra allt i vitt och vinrött? Än så länge, matchar min blivande man mig, inbjudningskorten går i samma färger och likaså buketten... Blir det för mycket eller är det så man "ska" göra?

  • Svar på tråden Färger på brölloet?
  • lillesessan

    Hej!

    Det finns inga "ska göra", detta är er stora dag och välj det ni själva gillar. Att ha färgteman är inget måste. Känns det bra med endast vinrött och vitt go for it. Att ni tycker det är fint är det viktigaste, det är ju ER dag. / det blir bra bara ni följer er känsla

  • passionsblomman
    Goldman skrev 2008-10-18 09:08:52 följande:
    Vi har bestämt oss för att satsa på vitt med inslag av vinrött, då det är vinröda dekorationer i min klänning. Men frågan är då om man ska köra allt i vitt och vinrött? Än så länge, matchar min blivande man mig, inbjudningskorten går i samma färger och likaså buketten... Blir det för mycket eller är det så man "ska" göra?
    Det finns inga sådana "ska"! Jag uppfattar det som att detta med färgtema närmast blivit en prestationsgrej...

    ...det är annars vanligt att man som proffs i färg och form yrken väljeer en tydlig "röd tråd" i dukningar, skyltfönster, buketter, inredning osv. Det handlar om att man vill skapa en tydlig känsla och intryck.
    I bröllopssammanhang är det kanske "romantik" eller "elegans" och så väljer man ett par huvudingredienser som kan vara färger, material osv.

    Det enda som egentligen är viktigt att veta är att det lätt blir rörigt om du plockar alla fina färger och material in i samma dukning. Du har ju redan en tydlig linje med det vinröda och vita. Behåll det.
    Du avgör själv hur du vill balansera färgerna. Vinröd är en stark färg så vill du att det vita ska vara dominant, behöver inte alla detaljer vara vinröda.
    Dekorationer i båda färgerna , med grönt som en kontrast tror jag blir hur fint som helst.

    Vill du få in något glittrigt kan det vara fint med lite glaskross eller små prismor/pärlor att strö mellan dekorationerna längs borden, ljuslyktor med lite "lull-lull" på eller en servettring m ngt lite bling.
  • MadTezz

    Vi kommer att ha vitt, vinrött och silver/grått i färgtema på bröllopet.
    Inbjudningskorten, vigselprogramet, festprogramet, placeringskorten och gästboken kommer att vara i vitt och grått.
    Dukningen kommer att vara vitt och grått men att vi har röda rosenblad utspritt på borden.

    På toaletten så har jag köpt röda o vita handukar, en röd backlåda som jag kommer att lägga dasspapper i.
    Min/tärnornas bukett går i rött o vitt. Tärnornas klänningar kommer att vara röda (tror jag).
    Kommer även att ha röda o vita ballonger.
    För risken finns (tycker jag) att det blir för julligt annars med för mycket rött. Eftersom vi gifter oss på sommaren. Så därför har jag bara några enstaka detaljer i rött.

  • brud090704

    Hejsan allihopa!

    Vi har äntligen bestämt vårt färgtema på bröllopet! Det kommer att bli vitt, svart och silver. Finns det någon fler med denna färgkombination? eller någon annan som har lite tips och råd?

  • altervattnet

    vi kör på lila vitt och silver- är galen i lila så underbar färg!

  • Goldman

    Jag har ju som sagt, redan gift mig nu...!!!;)
    Vi hade vitt och vinrött, då jag hade inslag av rött i klänningen.
    Allt blev jättebra! Det röda tog inte över, utan det blev en bra balans av allt!

Svar på tråden Färger på brölloet?