• jojoånick09

    gbg par som gifter sig sommaren´09?

    hejhej!
    vore jättekul att lära känna andra par i gbg området som skall gifta sig och följas åt och få isperation av varandra...
    vi gifter oss själva i september ´09 o har hunnit med k;a och festlokal men de andra har liksom stått still..men sitter då o då och kikar..
    skriv gärna..

  • Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren´09?
  • stellajsj

    Ja nu var vi en hel del här på sidan!! Kul !!

    Inbjudningarna skickade vi i början på dec, trots att jag inte är någon klipp o klistra typ så var det riktigt kul att göra inbjudningarna! O så spännande när man äntligen la dem på lådan, då blev allt på riktigt på något sätt! (även om de flesta redan visste att vi skulle gifta oss.. det var inte direkt någon hemlis)


    20090725 skrev 2008-12-17 18:24:24 följande:
    Maj:EmMa09: 16 Maj 2009 Juni:längelevekärleken: 6 Juni 2009Saxiquine: 6 juni 2009mariekba: 6 juni 2009GlamourKitten: 12 juni 2009Stellajsj: 18 juni 2009 Nena85: 27 juni 2009 Juli:ängsblomma: 4 juli 2009MolsonCanadian: 11 juli 2009Carpet 09: 18 juli 2009 20090725: 25 juli 2009 Augusti:lottaochalex: 8 augusti 2009Miss Mijah: 15 augusti 2009 Bröllopsblomma: 22 augusti 2009 wunja gbg: 22 augusti 2009September:Jojoånicko9s: september 2009 Ozita: 5 september 2009 Bridemma: 19 september 2009 Då va den uppdaterad igen! Börjar bli en hel del nu!va på Frölunda Torg idag å handlade lite, kunde inte låta bli att köpa lite pappaer så jag kan testa göra inbjudningskorten hehe... måste ju ha något att göra när gubben inte e hemma på eftermiddagarna å kvällarna...
  • MissMijah
    stellajsj skrev 2008-12-18 12:06:17 följande:
    Ja nu var vi en hel del här på sidan!! Kul !!Inbjudningarna skickade vi i början på dec, trots att jag inte är någon klipp o klistra typ så var det riktigt kul att göra inbjudningarna! O så spännande när man äntligen la dem på lådan, då blev allt på riktigt på något sätt! (även om de flesta redan visste att vi skulle gifta oss.. det var inte direkt någon hemlis)
    vi ska skicka ut inbjudningarna alldeles snart vi med.
  • 20090725

    ska börja göra min inbjudningar nu efter jul så jag hoppas att de kommer iväg albsolut senast i februari...

  • ozita

    Spännande att börja skicka ut inbjudningarna! Vi diskuterade lite här hemma om hur långt innan man ska ha osa. Vad tycker ni? Vi gifter oss ju 5 september och tänkte ha osa 1 juni. Är det för tidigt, tror ni? Grejen är ju att annars kommer det precis i semesterarna och det kan vara lätt att folk missar det då...

  • stellajsj

    Hmm spontant så tycker jag nog att 1 juni låter lite tidigt..

    Det är ändå 3 månader innan ni gifter er och jag tycker att iaf 2 månader borde räcka.. Oftast så brukar väl inbjudningarna skickas ut ca 4-5 månader innan bröllopet. När har ni tänkt att skicka dem?

    Vi skickade ut våra nu i december bara för att vi gifter oss utomlands och gästerna måste planera in en veckas semester ifall att de vill följa med (gifter oss i juni).


    ozita skrev 2008-12-21 20:23:03 följande:
    Spännande att börja skicka ut inbjudningarna! Vi diskuterade lite här hemma om hur långt innan man ska ha osa. Vad tycker ni? Vi gifter oss ju 5 september och tänkte ha osa 1 juni. Är det för tidigt, tror ni? Grejen är ju att annars kommer det precis i semesterarna och det kan vara lätt att folk missar det då...
  • ozita

    Jo, precis. Det är ju lite så vi funderar också. Tänkte skicka ut save-the-date i februari och inbjudningarna april. Men så är vi ju båda extrema kontroll-freaks och vill helst veta exakt vem som kommer NU!

    Men man kanske måste se till att ha lite tålamod och sätta osa till 1 juli istället...


    stellajsj skrev 2008-12-21 20:46:59 följande:
    Hmm spontant så tycker jag nog att 1 juni låter lite tidigt.. Det är ändå 3 månader innan ni gifter er och jag tycker att iaf 2 månader borde räcka.. Oftast så brukar väl inbjudningarna skickas ut ca 4-5 månader innan bröllopet. När har ni tänkt att skicka dem? Vi skickade ut våra nu i december bara för att vi gifter oss utomlands och gästerna måste planera in en veckas semester ifall att de vill följa med (gifter oss i juni).
  • mariekba

    hallå alla blivande... vi har redan skickat ut inbjudningarna och skall gifta oss den 6 juni..men nästan alla har redan svarat också... vi har långväga gäster så de var därför vi skcka ut dom så tidigt...bättre för tidigt än för sent...god jul på er...

  • ozita

    God jul! Hoppas att ni alla får en strålande jul med mycket kärlek och lycka! Vi har hängt upp vår mistel i hallen (som man går förbi nästan vart man än ska i vår lilla lägenhet) så här blir det många julpussar!

  • MissMijah
    ozita skrev 2008-12-21 20:23:03 följande:
    Spännande att börja skicka ut inbjudningarna! Vi diskuterade lite här hemma om hur långt innan man ska ha osa. Vad tycker ni? Vi gifter oss ju 5 september och tänkte ha osa 1 juni. Är det för tidigt, tror ni? Grejen är ju att annars kommer det precis i semesterarna och det kan vara lätt att folk missar det då...
    det där abgör ju bara ni. Hur mkt tid ni vill ha på er att veta.

    Vi gifter oss i aug men kommer skicka ut inbjudningarna januari februari med osa senast april maj. men vi har gäster från utlandet som måste ha mer tid på sig. men sen vill vi bara veta långt i förväg liksom. tror inet att det finns någon regel man ska följa. alla är väl olika och vill ha olika mkt beredskap.

    dessutom vet nästan alla gäster redan om att vi ska gifta oss och när.
  • GlamourKitten

    God Fortsättning Alla!

    Har ni alla beställt era inbjudningskort? i såfall vart?
    Kollar just nu upp massa olika sidor som calligraphen, kortdesign men hittar inte stilen vi vill ha riktigt, men ändå känns det inte som vi har tid att sitta och göra våra egna heller... :/

  • stellajsj

    Halloj!

    Hoppas att ni har haft en skön jul alla!!

    Glamourkitten: Jag köpte våra kort, snören, stämplar etc på Panduro o Inex och gjorde egna kort. Jättenöjd faktiskt !

  • GlamourKitten

    stellajsj: Det är ju en jättebra idé, absolut. Då får man ju exakt vad man vill ha också.
    Men tyvärr tror jag inte vi har tiden att sitta o pyssla med det, nåja vi får väl ta kontakt med några ställen och se vad som kan göras.

Svar på tråden gbg par som gifter sig sommaren´09?