• carinokenneth

    Var kan man kolla på brudklänningar i Göteborg?

    Vart kan jag hitta butiker (gärna med hemsida så man kan kolla in lite) på brudklänningar i Göteborg?
    Har kollat med google men hittar ju inget :P

    Tacksam för svar :D

  • Svar på tråden Var kan man kolla på brudklänningar i Göteborg?
  • kexxet

    Det finns Svahns i kungsbacka
    Tonys högtidskläder
    och Johans

  • lottis84

    Sök på eniro.... finns massor
    förutom de nämnda ovan... finns remans, ramona

  • gusjma

    Det här är mitt område! Förra veckan ägnade jag tre dagar åt att åka till ALLA brudbutiker i Göteborg och Kungsbacka (vad jag vet i alla fall...).

    Ramona Design: Mycket att prova. Trots all negativ kritik de fått här, fick jag i alla fall ett positivt bemötande. Vill gärna sälja in mkt dyra klänningar, så var tydlig med din budget.

    Tonys högtidskläder, Vasaplatsen. Massa fina klänningar, men dyrt som skam... Har i o f sig upp till 70% rea just nu. Tyckte även att jag fuck lite "tråkigt" bemötande av tjejen i butiken, hon log inte en enda gång och verkade helt enkelt inte jätteintresserad av att sälja...

    VIP, Götabergsgatan. Mycket trevliga och vänliga. Här köpte jag tillslut min klänning, en Lilly på rea, för 3 600. Vad jag tycker, ett mycket överkomligt pris! Här har de lite billigare klänningar, bl a Kiks hela sortiment. I alla fall inte så svindyra som Ramona och Tonys kan vara.

    Remanns, Järntorget. Här fuck jag jättebra hjälp av en söt ung tjej. De har MÅNGA klänningar, kanske också i det dyrare skiktet. Jag fuck prova massa klänningar, som var som jag beskrivde, men inte riktigt i den prisklass jag hade täänkt mig.

    Johans, Linnégatan. Här tror jag de hade La Sposa. Bra hjälp, men klänningarna kändes lite "billigare" än på andra ställen. Svårt att förklara, emn jag provade ingen som kändes hundra där.

    Bloms, Kungsbacka. Ganska liten affär. Där tar de in ett lite billigare svenskt märke som jag tyvärr inte kan komma på vad det heter...

    Svahns, Kungsbacka. Ligger i industriområdet. De har massa klänningar, bl a lite som inte finns någon annanstans, frpn en egen sömmerska. Bra hjälp av trvliga tanter, även en mängd tärnklänningar.

    Jag frgade samma sak som du här på BT och dessa var de butiker som kom fram då och jag var på dem alla tre!

    Ett allmänt tips är att sätta ett tak, ett rimligt tak, på vad klänningen får kosta. Jag hade först inte tänkt att lägga mer än 3000, men märkte snart att det är mycket svårt att hitta något till det priset om man inte vill chansa och köpa något på internet. Till slut så hittade jag ju dock en för 3 600, men det var rea, och faktiskt så av alla typ 30 klänningar jag provat så var det bara ene annan som var billigare! Så sätt ett rimligt tak och prova inte dyrare klänningar som du et att du inte kommer vilja köpa. Jag hittade min drömklänning på Tonys för 17 000. Och det visste jag ju redan då att jag inte vill vara en sån som köper en klänning för 17 000... det var helt enkelt dumt...

    Så lycka till! Nu har du fått veta allt jag vet om brudklänningsshoppande i Göteborg!!!

  • carinokenneth

    Tack så jättemycket!!

    Detta hjälpte enormt :P

    Kan ju även passa på att fråga dig om du vet om några av dessa har hemsida? =)
    Så man kolla lite =)

  • gusjma

    Såg att lite engelska fula ord slunkit med i mitt förrförra inlägg. Ursäkta...

  • carinokenneth

    Hehe det gör inget =D
    Tänkte på det förrens du sa det nu =D

    Tack igen =D

  • e och c

    Rekommenderar varmt Svahns i Kungsbacka!! Har varit inne i andra butiker när min syster skulle hitta sin klänning, men jag behövde bara åka till Svahns och där fanns min drömklänning. På andra ställen var de inte alls lika trevliga och tillmötesgående som på Svahns!!! Hur mysiga som helst och man kände sig speciell!!!!

  • illas blivande fru

    Kan också varm rekommendera Shans i KBA, är hur gulliga som helst och har klänningar till rimliga priser. Jag hade trott att jag skulle prova minst 10 klänningar när jag letade efter min men föll för den första klänningen som de tog fram till mig. Vet att de har mycket Nixa klänningar!

  • ToU

    Jag beställde och köpte min klänning på Johan's och kan bara säga att de är helt underbara där. :D Jag fick all hjälp jag kunnat önska. Hittade dessutom min drömbolero där ;). Jag fick inte alls någon känsla av billigare klänningar, däremot trevligare bemötande än på t.ex. Remanns. Johan's är väl värt ett besök.

  • carinokenneth

    Tack för alla svar =).
    Det ska bli intressant och gå o kolla på klänningar o även se vilket bemötande man får =)
    Nu när man har erfarenheter att gå på =P

  • Mathildas

    Väcker liv i denna tråd igen. Ska åka till Göteborg i november och kolla på klänningar är tanken, men är det okej att bara dyka upp i brudklänningsaffärerna och testa lite klänningar eller behöver man boka tid? Antar att man kan få lite bättre service om man bokar tid?

  • Eliin

    Jag dök bara upp i butikerna för någon månad sedan, det var inga problem alls!
    Dock var jag där en vardag och det tror jag är att rekomendera, jag och min tärna var i många fall hel ensamma i butikerna. Men om du ska dit på helgen kans det säkert vara en idé att boka tid. Jag var nog klar i alla butiker när den största "rusningen" börjar, för vi var i den första butiken kl 10:00 när den öppnade, andra butiker öppnade inte före kl 11:00 så jag skulle tro att vi var tidiga i många butiker Flört

    Lycka till!

Svar på tråden Var kan man kolla på brudklänningar i Göteborg?