• NuÄrDetDags

    Dörrskylt av keramik eller liknande?

    Jag letar efter en dörrskylt av keramik eller lera (vet inte riktigt vilket material det är de använder).

    Jag menar sådana där skyltar som man ser ibland där det står t.ex. "Välkommen" och sedan är det dekorerade med katter, ugglor, möss, blommor,...

    Tanken är att jag vill gärna fixa en fin skylt att ha på ytterdörren efter bröllopet, med vårt gemensama namn, som överraskning.
    Hittills har jag bara hittat metallskyltar som man kan "designa" själv men det måste väl finnas någon man kan beställa en keramikskylt av...?

    Någon som vet?

  • Svar på tråden Dörrskylt av keramik eller liknande?
  • NuÄrDetDags

    Lady o Lufsen: Den var bra. I och för sig, personligt skulle det bli men alltså, det har jag tyvärr inte fingrarna för...

    Men om inte annat kan jag göra det och ge m2b ansvaret att hitta en fin i efterhand. Då skyndar han sig nog.

  • Lady o Lufsen


    Nu tror jag visst att du har fingrarna för det!!!
    Har du möjlighet att få tag i drivved? Det kan bli jättesnyggt att göra skyltar av...
  • NuÄrDetDags

    Mm, det *kan* bli jättesnyggt...
    Hm, kanske ska försöka med trolldegen när jag inte har något att göra (när nu det blir...).

    Jag kan alltid säga att det var min brorson.

    Men för sjutton, det måste väl finnas sådana skyltar att köpa?!

  • beach

    NuÄrDetDags
    Var har du hittat metallslyltar som man kan designa själv??? Det blev jag väldigt intresserad av :)

  • NuÄrDetDags

    korall: Hittills har jag bara hittat handverksbutiker som säljer färdiga grejor, just med "Välkommen" och sådant. Men jag har skickat några förfrågningar, kanske, kanske,...

    Marskatt: Nej, tyvärr inte (inte vad jag vet i alla fall).

Svar på tråden Dörrskylt av keramik eller liknande?