• Thailands brud

    Kristianstad/Åhus bruder 2007

    Jaha, finns det någon sådan här tråd innan?
    Om så är fallet ber jag om ursäkt!

    Men vi som ska gifta oss i Kristianstad/Åhus 2007 kan väl samlas här och ge varandra tips/idéer?

  • Svar på tråden Kristianstad/Åhus bruder 2007
  • Thailands brud

    Slottet:

    Mja, jag är inte så lättövertalad, jag går mkt på känslan och är estetisk intresserad själv så jag tror det blir bra med det valet vi gjort Ffa vad gäller min secret box, skulle aldrig få för mig att släppa kläderna för en fotograf som jag inte känner mig trygg med. Vilken fotograf ska ni använda er av?

  • Slottet

    Min farbror som är "hobbyfotograf". Men jag blir lite sugen på att göra en secretbox - och det får absolut inte han göra. Ungefär vad får man betala för en sådan?

  • Thailands brud

    Slottet: Johan bjuder på fotograferingen men ja betaler för de bilder jag köper så jag vet faktiskt inte vad det kostar om man betaler fotograferingen också...
    Kan tippa på runt 2-3 000. Jag har varit väldigt skeptiskt men om det görs på rätt sätt så tror jag det kan bli en mkt uppskattad present.

  • Marie _

    Hörde med Precious People och de verkade faktiskt rätt dyra. Som du sa. Det kostade 3000kr för 15 bilder. Vi får väl se vad vi väljer. Hör gärna av dig om hur du tycker Johan är. Slottet: Hihi jag önskade att jag skulle kunna ta så bra bilder att jag var proffs men tyvärr. Förstår ditt resonemang. Men jag är själv väldigt noga med vem jag väljer. Det finns också en otroligt bra fotograf i Malmö. Kommer inte riktigt i håg vad han heter men ska ta reda på det. Han fotar reportagebilder om ngn vill ha det.

  • Thailands brud

    Marie

    Ja det lät dyrt... Jag tycker överlag det är mkt pengar som vi får lägga på att bli fotograferade-trodde faktiskt inte det var så dyrt. En jag mailade skulle ha 58 000 för att följa oss för en dag....haha vilket skämt ! Motsvarar hela vår bröllopsbudget typ.

    Jag ska titta in till Johan snart, hör av mig med rapport om hur jag upplevde det Han verkade trevlig sist så jag hoppas på det nu också. Ska dit med min tärna och titta på secret box bilder, spännande!

  • Marie _

    Slottet
    Ingen fara. Det är väl så när man skriver att det lätt kan uppfattas lite fel.

    T
    Lycka till hos Johan.

  • Thailands brud

    Marie_

    Hej!

    Nej vi har inte varit och träffat Johan, vårt schema har varit totalt fullspäckat och jag vill inte ha magsår när jag går dit Måste sätta oss och välja ut lite bilder också som vi tycker är fina och vill ha...

  • Slottet

    Tjejer har n tips vart man kan hyra porslin, glas, bord m.m? Festen kommer att vara i Åhus.

  • twentyfirstofapril

    Vi ska träffa Johan Lindvall om 1,5 vecka. Kan skriva hur han var sen om ni vill.

  • Zelma

    Vi ska hyra porslin,dukar,bord mm från Anderssonskans Kalle. Kan nog hitta honom i tele-katalogen under resturang/uthyrning. Han har ganska bra priser, men är svår att få tag på och dålig på att höra av sig, så man får ligga på hela tiden.
    Annars kan du kolla med Fredolms catering, men dom är väldigt dyra.

  • Slottet

    Vi hade bokat med Anderssonskans Kalle men precis som du sa så är han VÄRDELÖS på att höra av sig. Därför har vi blivit förbannade och vill byta. Han skall ha lämnat offert i 2 månader nu och varje gång man får tag i honom så säger han att han skall skicka det imorgon men gör det inte!!!! Jävla sätt att sköta business på!

  • Zelma

    Jag vet, det tog honom tre veckor att skicka vår offert men vi har hyrt av honom innan genom min samobos företag, så det var kanske därför det gick lite snabbare för oss. Kolla med kippers källare annars, har för mig att dom också hyr ut.
    Rent a tent hyr också ut, kolla deras hemsida.

  • Thailands brud

    Igår fick jag se min ring för första gången! den var HELT UNDERBAR!

  • Thailands brud

    Oj, råkade trycka iväg det för fort... Jag blev som sagt jätte nöjd, resultatet var bättre än vad jag väntat mig. Väldigt roligt att få se sin egen design i verkligheten. Längtar så efter att få bära den varje dag resten av livet Kan varmt rekommendera vår guldsmed, Selanders i Hässleholm

  • Zelma

    Vilken gludsmed har du använt dig av?
    Tänkte börja kolla lite nästa vecka!

Svar på tråden Kristianstad/Åhus bruder 2007