• misskitty

    hur får man bort påsar under ögonen

    Hur kan man minska eller få bort påsar under ögonen. Och då menar jag inte dom man vaknar med utan dom som alltid finns där.

    Är det någon som provat någon bar kräm eller dylikt.

  • Svar på tråden hur får man bort påsar under ögonen
  • Amazonas

    1. Smink och sömn.
    2. Kylglasögon med gel.
    3. Lyftande ögonkräm (typ Loreal revitalift eye)
    4. Operation (operationen är enkel men dyr).

    Det är mina tips.
    Lycka till!

  • Tival

    Sömn och drick mycket vatten! Det viktigaste för att undslippa påsar.

    Ett annat knep (som jag dock inte vågat prova än), hemorojdkräm under ögonen. Ett kändistrick som tycks vara väldigt poppis och fungerar tydligen.

  • katt1

    Fungerar jättebra med hemorrojdkräm (Xyloproct) men är egentligen för fet för huden (i ansiktet alltså - i ändan är den jättebra).

    Kan man kalla detta att ge hemorrojderna ett ansikte?

  • Tival

    Hi hi! Det kan man väl göra

    Men du har provat den i ansiktet?
    Fungerar det?

    Har hört att man ska vara ytterst sparsam, men att man kan ha på det lite då och då.

  • Rugbytjej

    Var kan man hitta såna där kylglasögon med gel? Har sett dem massvis med gånger under årens lopp, men nu när jag är på jakt efter dem så ser jag dem inte. Någon som vet var de säljs?

  • otroligt_men_sant

    Letar också efter en sån kylande ögonmask. Gärna en stor och mjuk. Hemma har jag en billig variant som täcker väldigt lite och blir superhård när den har kallnat.

  • katt1

    Tival:
    Visst har jag prövat och visst fungerar det - inom några minuter. Dessutom kostar den bara 40 kronor eller så. Trevligt i jämförelse med andra hudkrämer. Fast den är inte något vidare som underlagskräm för smink.

    Och man ska nog vara lite försiktig med att använda mediciener (även receptfria) för andra användningsområden än de föreskrivna. Men någon gång, någon fest efter en annan fest och så, så kan man klart använda det.

  • bare

    Decléors hydra floral ögoncreme, den verkligen "plumpar" upp ögonområdet och gör mörka ringar mindre synliga:)

  • Vichy

    Att lägga ett par skedar (rena såklart) i frysen en stund och sen lägga dem på ögonen hjälper för dagen!

    3 beauty tips with a spoon:




    det finns också massa andra huskurer eller DIY kurer man kan göra hemma:

    DIY ICW Cucumber Pads:




    How to get rid of dark circles:




    Get ready for a big event:


  • ungstark40pluss
    nina59 skrev 2014-03-24 14:47:13 följande:

    Var kan jag köpa Kylglasögon med gel


    Du hittar dem på Kicks
Svar på tråden hur får man bort påsar under ögonen