• hoppsa­n5
    Äldre 22 Mar 09:33
    4306 visningar
    5 svar
    5
    4306

    HJÄLP! Borgerlig vigsel på Ekerö..

    Hej hopp! Jag känner att paniken börjar komma, sakta men säkert... Ska gifta oss den 13:e augusti, har bokat festlokal, och ska gifta oss ute i trädgården på samma ställe...MEN, vi har dock inte bokat någon vigselförrättare, var hittar man det? Känns trist med en kommungubbe...Vad finns det för fler alternativ? Sjökapten vet jag, men det kan nog vara svårt att få tag i..Hur har ni gjort? Är det någon som har tips på någon trevlig "gubbe" som får viga? Hjälp mig! =)

  • Svar på tråden HJÄLP! Borgerlig vigsel på Ekerö..
  • Apan K
    Äldre 22 Mar 10:22
    #0

    Jag tror jag vet en, i o f s, kommun-gubbe men en trevlig prick!

  • Äldre 27 Apr 11:59
    #2

    Vi hade helt underbare Lennart Lundblad från Ekerö kommun, som både va lyhörd för vad vi ville men också hade egna idéer och bar känsla för hur man bygger lite dynamik och "magi" som han kallade det. vi skrev nästan allt i vigselakten själva men han gjorde det så bra och va hur härlig som helst!

  • Äldre 27 Apr 14:25
    #3

    Hej!

    Vi gifter oss också på Ekerö, i en trädgård med festlokal på samma ställe! så vi är kanske till och med på samma plats som er! :)

    Men vi ska ha borgelig, men tyckte precis som du att alla som fanns i Ekerö med vigselrätt inte var så rätt för oss! Så vi har valt från en annan kommun bara, funkar hur bra som helst. Så länge den som viger er är ok med det och man betalar milersättning. Så mitt tips är att kolla utanför Ekerö på listan över vigselförrättare!

  • Äldre 27 Apr 14:26
    #4

    OJ! detta var vist en supergammal tråd! Vi är ju redan vigda! Hoppas allt gick bra! :)

  • Äldre 27 Apr 15:53
    #5

    Håller med Majlis, ifall någon annan också letar

Svar på tråden HJÄLP! Borgerlig vigsel på Ekerö..