• ing
    Äldre 28 Feb 23:09
    8668 visningar
    5 svar
    5
    8668

    Tips på middagsaktiviteter vid liten bröllopsmiddag?

    Vi skall ha en bröllopsmiddag bara för släktingar, ca 20-22 personer. Är det någon som har några bra eller roliga eller romantiska tips om aktiviter under middagen?

  • Svar på tråden Tips på middagsaktiviteter vid liten bröllopsmiddag?
  • Elin B
    Äldre 1 Mar 08:30
    #0

    Jag vill också ha såna tips så jag puffar upp tråden lite!

  • Ehjärt­aK = sant
    Äldre 1 Mar 08:52
    #0

    Man kan hyra in en trubadur/underhållare som spelar och sjunger under middagen.

    Om man är runt 20 personer så är man ändå några stycken, och det går väl att dansa eller ha lekar (om man tycker det är roligt). Enligt mitt tycke är det även tillräckligt många för att ha lite allsång - men det beror ju helt på hur ni är som personer.

    Själv skall vi ha en vigsel med endast 6 gäster, och vi kommer inte att ha några organiserade aktiviteter. Vi tror det kommer vara fullt upp med att äta och prata .

  • 13 maj 2005
    Äldre 1 Mar 11:22
    #0

    Vi ska oxå ha ett litet bröllop med endast 6 personer inbjudna. Men vi har faktiskt tänkt oss att göra ngt skoj ändå. Vi har tänkt oss att göra ett litet "formulär" eller vad man ska säga, där det är en fråga som de ska besvara individuellt.

    Ex. På ett litet papper (i samma stil som inbjudningskort, wedingfavour-asken, menyn och placeringskortet)ska vi skriva en fråga. Olika frågor till varje person så de inte kan "hjälpa" varandra (det går ju eftersom de bara är 6 st). En fråga ska t.ex. vara "Om xx och xx var en maträtt, vilken skulle de då vara och varför?" Typ sådana löjliga frågor om oss. Sedan finns ett kuvert i samma stil som pappret där de kan lägga ner formuläret och klistra igen. Sen blir det som en present till oss som vi efter bröllopet kan läsa, minnas och skratta åt!

    Det här kansek inte passar alla familjer, men det passar verkligen våra lite "knäppa" familjer .

    Hoppas ni kommer på ngt skoj, eller får några bra tips ni kan spinna vidare på!

  • Äldre 11 Nov 16:05
    #4

    Vi gjorde en asfet grej som heter Middagsmord www.middagsmord.se/

  • Äldre 11 Nov 16:05
    #5

    Ah kanske lite sent att tipsa nu tio år senare haha. Hoppas det blev bra iaf.

Svar på tråden Tips på middagsaktiviteter vid liten bröllopsmiddag?