• cam_

    Hår + smink i göteborg?!

    Är det någon som har erfarenhet av en duktig frisör i Göteborg som kan fixa både hår och smink? Är lite orolig just för sminket, alla tips tas tacksamt emot!!!

  • Svar på tråden Hår + smink i göteborg?!
  • Bröllopstokiig

    Det skulle jag också vilja ha tips på.

    Jag har fått rådet av min fotograf att inte anlita en make-up artister för de sminkar oftast en för hårt, utan istället ta frisören till hjälp, för de har tydligen oftast också gått någon slags utbildning.(Tydligen är det vanligt att "brudarna" han har fotot och de är många, oftast har varit missnöjda med sminket.)

    Men är det någon som känner till någon duktig sminkös eller frisör som mer framhäver än spacklar och dessutom är duktig på bruduppsättningar?

  • patricia1977

    Samma undran!!!

    Min syster gick till Panache och var väl ganska nöjd, men jag skulle aldrig gå dit själv. Har hört mycket negativt.
    Dessutom drog frisyren ut på tiden, så hon var 10 minuter sen till sitt eget bröllop. Kan tilläggas att hon hade hög puls en bra bit in på dagen...

  • cam_

    Nu har jag iaf bokat, frissankankomma.nu blev det, har läst en del bra om henne i detta forumet. Pratade med henne och hon verkar himla trevlig, ska på gratis konsultation när det närmar sig!

  • Brud_2005

    Jag klipper mig hos Laila & Björn och de gör håruppsättningar samt sminkar så jag kommer att gå dit. Jag har inte varit där på "konsultation" ännu, men för ett par år sedan så gjorde jag en väldigt enkel "håruppsättning" där som jag blev väldigt nöjd med.

  • Julibrud 40+

    Ansa Hår och Hud på Kristinelundsgatan i stan var jag hos i somras. Tjejerna var urgulliga och jag blev nöjd med både hår och smink. Att sminköser sminkar en för hårt är nog en smaksak, och jag tror på att om man berättar vad man gillar eller inte gillar så borde de ta hänsyn till detta. Jag bad om en inte fullt så kraftig sminkning för fotograferingen skulle ske utomhus, och jag känner inte igen mig i full sminkning.

  • Silver

    Kanske är det sent att ge tips nu men Graham på Graham & Ada (på Kyrkogatan)vädligt bra på håruppsättningar och på den salongen han har Linnégatan finns även tillgång till make-up.
    Han ska sätta upp mitt hår i juli och han fixade min systers hår när hon gifte sig.

Svar på tråden Hår + smink i göteborg?!