• USA Lina
    Äldre 22 Jan 23:34
    7772 visningar
    19 svar
    19
    7772

    Ni som "gjort" egna ringar

    Jag vet hur jag vill ha min ring, men har inte hittat någon sådan så jag funderar på att gå till en guldsmed och se om det är möjligt att tillverka en.

    Nu undrar jag bara, ni som gjort det, hur lång tid det tog innan ni fick dem. Om ni har någon likvärding ring att jämföra med, hur blev priset jämfört med den (billigare/dyrare)? Och till sist, vilken guldsmed gick ni till?

  • Svar på tråden Ni som "gjort" egna ringar
  • skratt­måsen
    Äldre 22 Jan 23:45
    #0

    Två hjärtan är en bra butik för egna önskningar, finns i södertälje och farsta mfl.

  • Tramsi­ga tösen
    Äldre 23 Jan 13:04
    #0

    Det tog nog en månad ungefär. De kostade lika mkt som i en butik men känslan e helt klart speciell att våra ringar bara finns i ett exemplar och är precis som vi önskade oss. Hade en guldsmed i malmö, kan skicka om ni vill ha namnet

  • 2/7-05
    Äldre 23 Jan 13:53
    #0

    Våra ringar blir klar billigare hos guldsmeden än om vi köpt dem hos t ex guldfynd. Detta beror dels på att vi lämnade in en del guld smycken som vi inte ville ha samt att vår guldsmed är billig. Sedan har vi inte lyckats hitta ringar som ser exakt ut som vi vill ha dem. Vi har redan beställt ringarna fast vi behöver inte dem förrän i Juli så jag vet inte riktigt hur snabbt man kan få dem gjorda. Vår guldsmed finns i Oxie strax utanför Malmö om du vill ha namnet så säg till.

  • Ayse
    Äldre 23 Jan 14:05
    #0

    Hej. Jag vet en guldsmed i Dalsjöfors utanför Borås som tar ca 500:- för jobbet. Man kan antingen lämna in guld och stenar man redan har eller så fixar hon det. Kvinnan heter Christa.

  • Dallan­dra
    Äldre 23 Jan 15:09
    #0

    Ayse

    Det lät intressant, vilken guldsmed är det?

  • Ayse
    Äldre 23 Jan 15:14
    #0

    Christas guldsmedsverkstad Telenr. 033-272923.

    Jag har en kompis som gjort sin vigselring där. Själv har jag gjort förlovningsring (min förra) och känner massor som gjort om smycken där. Hon är kanon

  • USA Lina
    Äldre 23 Jan 16:53
    #0

    Någon som känner till någon guldsmed i Jönköpingstrakten?

  • USA Lina
    Äldre 7 Feb 15:36
    #0

    *Puff*

  • Johann­a = en lat kock
    Äldre 7 Feb 15:40
    #0

    mina ringar är handgjorda efter en ritning av mej

    kollade runt med ett antal olika guldsmeder och fick de mest varierande prisuppgifter från nästan 8000kr ner till 2600kr (för två ringar med små safirer i)

    så det lönar sej att kolla runt ordentligt innan man beställer

  • Rödaro­sor
    Äldre 8 Feb 15:25
    #0

    Vi ska också låta Christa i Dalsjöfors göra våra ringar. Vi kommer lämna in allt guld som behövs och då fick vi dessa priser:
    Förlovningsringar: 550 kr styck
    Vigselring: 550 kr + stenar (dem hade vi inte) Detta blev i alla fall mycket billigare än att köpa de ringarna vi ville ha och dessutom får man ju dem precis som man vill.

  • USA Lina
    Äldre 12 Feb 21:54
    #0

    Någon mer? Och jag undrar också hur lång tid det tog att få den.

  • Elfina
    Äldre 12 Feb 22:03
    #0

    Jag o min m2b beställde ringarnag hos en guldsmed efter jul. Eftersom vi inte gifter oss förrän i Juli o dessutom bor i en annan stad så bestämde vi att vi skulle komma ner i mars o då skulle de va färdiga. Jag är glad att vi fick så lång tid för i onsdags ändrade jag min ring. vi ska ha vars en ring i vitt o rött guld gravyr på utsidan. Min ska ha tre runda stenar i lodrätt riktning. det kostade oss 9800:- jag tycker det är billigt för specialdesignade ringar..

  • Förvir­rad brud
    Äldre 13 Feb 10:00
    #0

    USALina: Vi beställde min ring från Guldsmedjan (Tomas Snarberg)i Jönköping. Vi hade ideér på hur vi ville att ringen skulle se ut och han skissade och kom med ideér. Vi beställde den i januari och de ska vara klar i april. Han hade visst många ringar att göra. Men jag kan varmt rekomendera dig att gå dit.

  • Förvir­rad brud
    Äldre 13 Feb 10:03
    #0

    USALina: kolla gärna under område jönköping; "beställde ring idag".

  • *Bella­*
    Äldre 21 Feb 19:04
    #0

    Tramsiga tösen

    Vad hette er guldsmed?

  • 04 Oktobe­rbrud
    Äldre 21 Feb 21:52
    #0

    USA lina
    Vad glad jag blev när jag såg att du sökte en guldsmed i Jönköpingstrakten eftersom jag har det BÄSTA tipset du kan tänka dig...

    Thomas Snarberg på Barnarpsgatan, "Guldsmedjan", ligger i höjd med B&O och VIP video...

    Han gjorde vår ring för 2800:- och det var sååå mycket lägre än vad de "stora" kedjorna ens gav för själva skenan... Nu är det inga ädelstenar i men en ovanlig sten, som var svårt att slipa...

    Kolla med honom... 036-163800

  • Katta&­Saga
    Äldre 27 Feb 22:18
    #0

    På Smycka Helsingborg kostade bara ca 450:-att tillverka släta förlovningsringar!

  • Äldre 19 Apr 16:07
    #18

    Ayse & rödarosor: Ser att dena tråden är gammal.. Men, är det någon som vet hur "Christas guldsmedsverkstad" är öppet? Är det en butik? Eller måste man boka tid?

  • Äldre 20 Apr 12:45
    #19

    Ingen av tjejerna ser ut att vara medlemmar här längre, men ring och hör dig för... :)


    076-052 64 99


    www.hitta.se/christas+guldsmedsverkstad/dalsjöfors/xMM_C4OO1H
Svar på tråden Ni som "gjort" egna ringar