• friends4ever

    Möhippe-tips Helsingborg

    Hej allihop! Jag planerar just nu en hippa för en god vän,har en del idéer men vill kolla om någon gjort nån skoj aktivitet och isåfall vad det kostade ungefär? tacksam för svar,kram på er!!

  • Svar på tråden Möhippe-tips Helsingborg
  • Laguna

    Jag hänger på din tråd! Jag behöver oxå tips till möhippa i HBG, till nästa år.

    Electa har en fin badanläggning med bubbelpool mm. På Kullagatan.
    Även Aktiverum har en relaxavdelning (dock inte så mkt att göra där..). Trivas på Råå har oxå en badanläggning.

    Sen finns det Tropikariet.... Sen tar mina ideér slut tyvärr.
    Men jag följer tråden så jag oxå kan snappa upp några ideér

    /Hanna

  • Sötöga

    Har varit med och ordnat två st möhippor i stan...visserligen sommartid, men ni kanske ska ha fram i vår? Vi har hyrt bastun på Pålsjöbadet, kört gocart ute vid Väla, varit på spa på Aktiverum med påföljande sminkning av blivande bruden, varit på Laserdome, dansat salsa på Danshuset...

  • Satine

    Har varit på några möhippor i Hbg å vi har bl a kört go-cart, haft femkamp på Laserdome(sumodräktsbrottning osv i Gladiatoranda), vinterbadat på Pålsjö, drejat morogngåva i Vallåkra, lärt oss salsa på Danshuset, haft chokladprovning på Chocolatte, ridit islandshästar på Kullaberg.

  • friends4ever

    Ja,det låter som lite av samma typ av idéer jag själv har,jag ska ordna hippan i April så jag har ju lite tid på mig,men man vill ju ändå vara förberedd.Vi får se här om det väller in något användbart!
    Jag ska kolla upp om man ex kan "spaka själv" här i trakterna..

  • Blivande fru ??

    Jag fick spela in en skiva. Studion heter Resonans (tror jag) och finns på Carl Krooksgatan.

    Fick också massage på Electa och sedan har de ju även avdelningar där alla kan koppla av tillsammans.

    Det sägs att det finns möjlighet till bastubad på Hotell Kärnan, men jag är inte helt säker.

  • Laguna

    Jo det stämmer med Hotell Kärnan!

    Har varit där på en möhippa för några år sen. Mysigt men man kan inte vara för många...

    /Hanna

  • Feefifiddily

    Förutom tdigare nämndamed Spa och skönhetsbehandlingar..finns chockladprovning på Peter Bayer (hörnan vid mums) eller på Sofies butik på Bruksgatan. Nattbowling, Satine nämnde drejning i Vallåkra (går tåg till Vallåkra),det finns äventyrs och aktivitets företag runt om i Skåne.

  • ika (fd höst05)

    Kolla också borgen2000.nu
    Har varit på en möhippa där, som "fångarna på fortet", massa roliga grenar där alla deltar. Bra folk att ha med att göra, lagom lång och ansträngande aktivitet. Kostar dock omkring 500 per person om jag inte minns fel. Men det var kul!

  • friends4ever

    Ja,chokladprovningen har jag försökt kolla upp, någon som vet priser på de olika butikerna?
    Någon som hyrt relaxavdelningen på Hotel Nouveau??

  • Blivande fru ??

    En annan grej som kan vara kul är segelflyg eller sportflyg. Segelflyg finns åtminstone i Höganäs.

Svar på tråden Möhippe-tips Helsingborg