• siouxi­e
    Äldre 30 Jun 20:09
    25446 visningar
    23 svar
    23
    25446

    Naglar som skivar sig, vad göra??

    sluta att använda nagelstärkare till att börja med! köp nagelolja med Myrrah i istället o smörj ett par gånger om dan. Använd handskar när du diskar o fortsätt fila naglarna med din glasfil.. glöm inte att massera nagelbanden när du smörjer in oljan..

  • siouxi­e
    Äldre 30 Jun 20:20
    #0

    jorå nagelstärkare kan vara bra, men tyvärr kan det bli lite tvärtom oxå. naglarna blir FÖR hårda o går av ist. Alla naglar mår däremot bra av oljan, så att börja använda det är super både för naglar o nagelband. Det finns flera olika märken, bara den innehåller myrrah så funkar den bra. Kostar från 50 kr o uppåt ungefär. Du köper den på närmsta nagelsalong. Dom är jättedryga, så en nagellacksstor flaska räcker kanske ett år.. Depends nagelolja innehåller inte myrrah har jag för mej. jag har själv använt den, men tycker andra är bättre.
    Nej fila helst inte naglarna fram o tillbaka. Då flisar du upp kanten o det gör att dom skivar sig bla. fila från kanten o inåt. Fila gärna en "fyrkantig" nagel oxå vilken håller bättre än en spetsig eller mer rund form.

  • siouxi­e
    Äldre 30 Jun 20:36
    #0

    vassego :D

  • siouxi­e
    Äldre 1 Jul 14:46
    #0

    har oxå mjuka pekfingernaglar o det verkar inte gå att få nån bot på det tyvärr.. jag försöker fila mina fyrkantiga o hålla efter med olja o sånt, men till slut går dom ändå av.. verkar bara vara att vänja sig vid det..

Svar på tråden Naglar som skivar sig, vad göra??