• Frances

    Brasiliansk vaxning + fixa naglar?

    Jag tänkte fråga om ni har gjort en brasiliansk vaxning i Stockholm, vart ni gjorde det och hur mycket det kostade. Samma sak med naglar, jag vill fixa tippar eller något (så att naglarna blir långa) och få fransk manikyr på dem, nån som vet något bra ställe i Stockholm där priset ligger runt 500? Eller kanske lite mer...

    Tack!

  • Svar på tråden Brasiliansk vaxning + fixa naglar?
  • Kay

    Kan varmt rekommendera Salong Astron på Birger Jarls gatan för brasiliansk. Kvinnan där är otroligt trevlig och professionell. Kostnad: 295:- vilket jag förstått är otroligt lågt. Har sett andra ställen som tar runt 500.
    Går att fixa naglar på samma ställe, har tyvärr ingen erfarenhet av det.
    Tips! Ta en värktablett 30 min innan vaxningen, hjälper lite

    Kay

  • Cast

    Aj aj aj, gör det så ont alltså?
    Jag som funderat på och göra det, för att slippa raka. Hur länge håller det sig egentligen slätt?...............

  • Valentine

    Får jag bara oxo fråga en sak ang. brasiliansk vaxning?
    En salong jag var på förra veckan, berettade att dom höll sig til bikinivaxning med trosan på. Dom menade att man fikk stå på alla fyra, och vaxas bakifrån. E det sant? Tycker isåfall det låter värre än att gå til gynekologen!!

  • Kay

    Visst, smärtan är inte SÅ hög att det inte funkar utan värktablett, men det underlättar. Man lider ungefär 15 minuter och det håller 4-5 veckor. Len som en babystjärt!

    Vad gäller "baken" har jag fått lägga mig på mage och dela på skinkorna så att hon har kommit åt. Pinsamt första gången men jag har haft tur, kvinnan som jag går hos är så enormt professionell att prydheten försvinner. Hon har tidigare arbetat inom sjukvården har jag för mig att hon sa.

  • Sarge

    Jag har oxå varit på Astron på Birger Jarlsgatan ! Rekomenderas !!
    Hon är jätteproffsig & det känns inte alls pinsamt... ! Visst gör det ont, men det är det värt...man blev verkligen len & fin!

    Lycka till !

  • Frances

    Åh tack så otroligt mycket för det tipset Kay! Dit ska jag gå! :) har du kanske telefonnumret dit? Du sa att det håller i 5 veckor, SEN börjar det bli utväxt eller?

    Nån som har erfarenhet av naglar i Stockholm? :)

  • Skild

    Jag har letat runt efter telefonnr till Salong Astron men hittar det inte. Är det någon här som har det vore jag väldig glad o få det :)

Svar på tråden Brasiliansk vaxning + fixa naglar?