• ProudW­oman
    Äldre 10 Jun 15:01
    8413 visningar
    20 svar
    20
    8413

    flyttbidrag?

    vi flyttar den 2 augusti (25 mil norrut), och imorgon ska sambon iväg dit på 3 arbetsintervjuer. Om han nu får ett jobb (vilket jag tror, de är superpositiva), hur gör man då för att få flyttbidrag?? Skulle vara så skönt att kunna hyra en flyttfirma som ordnar packande och sånt, så att man bara behöver ta städningen själv

  • Svar på tråden flyttbidrag?
  • ProudW­oman
    Äldre 10 Jun 15:12
    #0

    jo, jag vet att man kan få flyttbidrag pga arbete från arbetsförmedlingen. När mina föräldrar flyttade från bohuslän till Lappland så stog arbetsförmedlingen för alla kostander vid flytten

  • ProudW­oman
    Äldre 10 Jun 15:16
    #0

    MayaPiraya: sambon har inte fått ett jobb på 3 år, så om han nu får ett jobb borde man väl kunna få

  • ProudW­oman
    Äldre 10 Jun 15:48
    #0

    Darling1: Har letat på arbetsförmedlingings hemsida, men den är ju hopplös att hitta saker på. Skulle vara så skönt att slippa lägga flera tusen som man inte har på flytten, om man kan få den betald

  • ProudW­oman
    Äldre 11 Jun 07:52
    #0

    Tesslan28: Precis det jag är ute efter, betald flytt, plus det där flytt/start-bidraget på 11.000. Vi lever fortfarande med samma gamla lånade möbler som vi hade när vi flyttade in här, skulle behöva några EGNA möbler, som är VÅRA. Dessutom får vi dubbla hyror 2 månader.

    Sambon är iväg på intervjuer idag, hållaer tummarna att det går bra, ser honom först igen imorgon bitti

Svar på tråden flyttbidrag?