• FoxyGirl

    Tandblekning igen!!!

    Är det några fler som har provat Crest Premium Whitestrips sedan tråden var uppe sist? Hur har det gått? Är grymt sugen på ett vitt smile nu till sommaren. Vad brukar frakten kosta ungefär om man beställer från Canada?

    Såg en box med tandblekning på Åhlens City i helgen, ett nytt märke som hette whitesmile eller ngt sånt (495 kr). Någon som testat?

  • Svar på tråden Tandblekning igen!!!
  • kateri

    Hej!

    Jag beställde hem från USA och betalade ca 150:- för både Premium Crest whitestrips och porto. Billigt. Jag tyckte att det fungerade tillfredsställande. Mina tänder blev mycket finare men de blev inte kritvita. De ser rena och fräscha ut och jag tror inte att jag någonsin har haft riktigt vita tänder därför är jag jättenöjd med mitt resultat. Men jag vill förtydliga att de inte blev jättevita om det är det du vill ha. Kanske fungerar det olika på olika människor. Jag varken röker eller dricker kaffe men de missfärgningar jag ändå hade är borta.

  • Nicola

    Hej, jag har också testat Premium Crest whitestrips och tyckte det blev sådär, inte riktigt så vitt som jag ville ha det. Rekommenderar hellre brilliantsmiles ( www.brilliantsmiles.co.uk/sweden/ ) som kostade lite mer men fungerade mycket bättre. Lycka till hur du än gör!

  • Pricketrollet

    Hejsan! Skall bara varna lite för de blekpaket man kan köpa lite var stans. Var noga när ni väljer och kolla så den är godkänd, kanske kolla med konsumentverket(??). Min tandläkare har berättat så många gånger om hur patienters tänder totalt fördärvats i olika hemma-blekningar. Hos henne bleker jag mina tänder på ett säkert sätt som dessutom är bra för tänderna. Det kostar mig 1000 kr och det betalar jag gärna när jag vet att jag går därifrån med friska tänder o tandkött. Ibland gör hon även "airflow", det är som en liten högtryckstvätt på tänderna som verkligen rengör på djupet och mina annars gula tänder blir naturligt vita o får extra glans(kostar ca 450kr o håller ca 2 månader).

    ps. ville inte klanka ner på de produkter jag inte själv provat utan bara vidarebefodra vad jag fått påtalat hos tandläkaren. Sedan tror jag att man inte kan få tänderna vitare än sin riktiga färg. Om man inte har kritvita tänder i sig själv får man ha porslinsfasader... men de kostar!!

    Keep smiling!!!

  • FoxyGirl

    Pricketrollet

    Oj vad billigt med 1000 kronor. Vad är det för metod?

    Ja, man har ju hört både det ena och det andra om hemmablekningar. Marknaden har ju fullkomligt exploderat. Men Crest och Brilliantsmile är ändå de märken som man har hört mest positivt om. Som student känns det ju också ganska lockande att komma undan med cirka 300 kronor (crest) för en blekning...

  • spejsan

    Jag köpte crest premium white strips på e-bay och är klart nöjd. Det ilade lite ibland men det var inte så farligt. Istället för att köra 2 ggr om dan gjorde jag bara en gång i 2 dagar, då försvann obehaget. Funderar ändå faktiskt på att ge tänderna en omgång till och då dela med mig lite till min blivande . Jag behöver ju inte en hel kur till. Vill bara bli lite lite vitare. Lycka till!

  • Jennifer E

    Jag har ej provat några av de produkter ni skriver om men håller med Pricketrollet om att man nog bör vara lite försiktig med vad man använder och kanske kolla med konsumentverket eller sin tandläkare om produkten är ofarlig!

    Tänk också på att alltför kritvita tänder mest ser konstlat och onaturlig

  • Jennifer E

    Hoppsan, där flög det inlägget iväg! Det var inte meningen!

    Jo, alltför kritvita tänder ser mest konstlat och onaturligt ut tycker jag. Man bör utgå från sin egen nyans när man bleker och ej göra den alltför många snäpp ljusare! Men som sagt, det är ju bara min åsikt!

    Lycka till!

  • Bonadea

    Har också provat crest premium white stripes.... Köpte dem på Ebay från Canada för under 200 kr inkl frakt. Minns ej exakt priset men det var billigt iaf.

    Funkade väl lite grann, men man får ju inte kriiiitvita tänder direkt. Men naturligt fina tänder får man... Säkert ger det större effekt om man verkligen har mkt fläckar och riktigt gula tänder, det hade inte jag.. Så svårt att bedöma.

  • Bonzan

    Min älskling använde crest denaltal och han har fått ett jättefint leende, han som är snusare.... Otrolig skillnad!!!

Svar på tråden Tandblekning igen!!!