• Tjej_1­8
    Äldre 28 May 12:09
    31372 visningar
    12 svar
    12
    31372

    Vanligt med hår på mage och rygg???

    HEJ!
    Det är så att jag råkar vara lite hårig på magen och ryggen, mest magen. Jag undrar om det är vanligt, då de flesta tjejer man ser på stan med bar mage, har en väldigt hårfri mage. Är det jag som är konstig, eller rakar alla tjejer sin mage? Blir håret inte tjockare av att raka av håret på magen?
    Snälla, hjälp mig! Vad gör ni tjejer åt ert hår på mage, rygg, armar m.m. Är jag ovanlig?

    Tack i förväg!

  • Svar på tråden Vanligt med hår på mage och rygg???
  • aa_s_a
    Äldre 28 May 12:18
    #0

    Jag har inget hår på magen eller ryggen, eller inte som syns i alla fall. Håret på armarna rakar jag emellanåt men inte särskilt ofta...

  • bimbim
    Äldre 28 May 12:36
    #0

    Har ingen egen erfarenhet men vaxa borde väl vara bättre än att raka? Kan tänka mig att det inte är så skönt med stubb på magen.

  • Malmöf­licka
    Äldre 28 May 12:51
    #0

    Själv har jag inget hår på magen och ryggen (mer än mycket små fjun). Men det beror väl på anlag som allting annat? Själv är jag blond och då brukar man ju inte vara så "hårig", men har kompisar som är lite mörkare som har mer kroppshår. Att raka är nog inte så bra med tanke på stubb!

  • _augus­tibrud
    Äldre 28 May 12:54
    #0

    Jag har faktiskt några strån mellan naveln och den mer rikliga hårväxten längre ner Kanske 5-6 strån. Jag brukar raka bort dem.

  • Maria_­j
    Äldre 28 May 12:57
    #0

    har hår på magen her blivit värre då jag rakade mig under tonårstiden... och lite på nederdelen av ryggen då mitt hår är mörkt och ganska kraftigt så syns det ganska mycket. Inte för att jag visar magen på stan men jag tar bort det, då det stör mig, det på ryggen brukar jag oftast låta vara då jag inte ser det.

  • ProudW­oman
    Äldre 28 May 13:25
    #0

    magen har jag bara fjun, några lite mörkare, men jag drar alltid över med rakhyveln där när man tar bikinilinjen.
    Armarna har jag rakat tidigare, funderar på att göra det igen för håren är ganska mörka. Anser att hår är fruktansvärt äckligt om det inte sitter på huvudet nämligen

  • Tolin
    Äldre 28 May 13:30
    #0

    FluffigtFår: Med tanke på ditt namn så kan man anta att du är ganska hårig... Passande namn i den här tråden!

  • cielle
    Äldre 28 May 14:21
    #0

    Hej, gå till en salong och vaxa mage och rygg. Det är inget att skämmas över. Dem är vana vid att se allt möjligt. Många herrar som kommer in o vaxar rygg osv. Men vad du än gör- RAKA INTE!!! Då får du taggig stubb som män har i ansiktet. Vaxar du blir håret mjukare, tunnare o med tiden glesare. Gör lite ont men vill man vá fin...
    Lycka till! ;)

  • Lilla bruden
    Äldre 28 May 19:07
    #0

    Jag har lite hårig mage, en liten raggarsträng... :) tack och lov är jag väldigt ljus men jag brukar ta en pincett och...Aj... Du är inte ensam...!

  • Electr­ic Lady
    Äldre 28 May 19:17
    #0

    Har några mörka hår runt naveln och så.

    Tror pincett är vanligaste sättet att ta bort dem.

    Själv störs jag inte av dem. De får vara där de är.

  • AstaC
    Äldre 28 May 19:53
    #0

    Jag har också några hår under naveln. Jag rycker bort dem med pincett.

    Men jag kan inte hålla med om att hår blir tjockare för att man rakar bort det. Stämmer då INTE på mig. Jag har rakat mina ben sedan jag var 15 eftersom jag har så tjocka svarta hårstrån att det blir lite läskigt. Men inte fasiken har håren blivit tjockare. Om något så har de blivit tunnare. Men visst blir det stubb mellan rakningarna.

  • EmmaPe­mma
    Äldre 28 May 21:48
    #0

    Tjej_18:

    Jag rakar alltid min mage. Jag upplever inte att det blir grövre. Om man inte gillar stubben (vilket man oftast inte gör) så är det ju bara att raka igen och igen och igen. Har testat pincett, men jag tycker att det är för jobbigt. Och då har jag snarare märkt att det växer ut grövre hår.

    Vill bara säga att jag inte tror att det är hårfärgen som styr hur hårig man är. Jag är nästan svarthårig och har väldigt lite hår på kroppen förutom just på magen.

    Mina blonda kompisar har däremot hår på rygg, mkt på armarna samt "mustascher". Så det handlar nog snarare om arvsanlag.

Svar på tråden Vanligt med hår på mage och rygg???