• Vårvin­d
    Äldre 6 May 13:15
    29987 visningar
    13 svar
    13
    29987

    Snygga ben...få bort synliga porer...

    Hur får man snyggaste benen... rakning silkepil gel..vad är era erfarenheter?

    På mina vader är porerna tydliga..röda, vill få bort men vet inte hur?!?!?!? Min ben ser prickiga ut.

    Vill ju vara snygg på bröllopsresan!

  • Svar på tråden Snygga ben...få bort synliga porer...
  • Tolin
    Äldre 6 May 13:22
    #0

    Vet inte riktigt faktiskt, men jag har fått för mig att rakning absolut inte är det bästa. (Gör det själv dock). Kommer ihåg att jag läste en artikel om en "ben-modell" en gång och en sak hon ALDRIG gjorde var att raka benen... Fråga mig inte varför.
    Regelbunden peeling kanske?

  • Vårvin­d
    Äldre 6 May 14:40
    #0

    Hem o peela alltså...
    Jag rakar alltid....

    Är det bara jag som är Prickigkorv?

  • Tolin
    Äldre 6 May 15:26
    #0

    Nej, jag har också prickar på mina ben... fast prickig korv vet jag inte... Fast jag tror att det beror lite på hudtyp. Jag har ganska torr hy. Inbillar mig att peeling hjälper, fast jag är nog inte tillräckligt disciplinerad för att se riktigt hur bra det hjälper...

  • Charlo­ttisen
    Äldre 6 May 22:01
    #0

    Inflammerade hårsäckar? Har hört att fuktkrämen Propyless på Apoteket ska hjälpa mot det.

  • coffe
    Äldre 6 May 22:49
    #0

    Om man har lätt för att få prickiga ben måste man vara jättenoga med att ha en supervass hyvel. Regelbunden insmörjning är ju inte fel heller.
    Sen har jag märkt att de röda prickarna inte syns om man blir lite brunbränd. :) Så passa på att visa benen nu brudar!

  • MalinM­askros
    Äldre 6 May 23:08
    #0

    Hejsan!

    Jag hade förut problem med prickar, men sen jag delar hyvel med min pojkvän, Gilette mach3 och använder riktigt raklödder, har jag inte längre dom problemen. Dessutom karvar inte dom hyvlarna ut skinnflikar ur huden, som det kan bli med tjejhyvlar. *rys*
    Sen finns det ju en del knep: Raka efter ex ett varmt bad, då har håren mjuknat och porerna öppnat upp sig. Sen ska man börja raka från knä till fot, för att sen byta "färd riktning".
    Nästa tips, är att inte smörja in benen direkt efteråt, utan vänta tills porerna dragit ihop sig.
    Ska du också utomlands, så är det inte bra att raka sig strax innan man går ut i solen, utan raka kvällen innan.
    Och till sist; raka ganska ofta, då blir dom inte lika känsliga...
    Hoppas att det ska hjälpa! (använder inget annat än rakhyvel, tycker att det fungerar bäst)
    Lycka till!

  • emy
    Äldre 6 May 23:17
    #0

    ????
    De har nog inget med rakning att göra i mitt fall. Har riktiga inverterade prickigkorvben. Vita á la magnecyl med röda prickar. Vintertid rakar jag ytterst sällan benen - de är lika prickiga då. Fast det stör mig inte speciellt mycket, det är många komplex som faller bort med åldern.

  • coffe
    Äldre 6 May 23:28
    #0

    Mina ben är prickigare när jag inte rakar dem. Om jag rakar ofta så blir de snyggare... tyvärr inte smalare... ;)

  • Fru Kall
    Äldre 7 May 07:47
    #0

    Prova apotekets "Salicylsyra 2% i Essex kräm". Dan ska hjälpa mot sådant. Ganska dyr men mycket bra har jag hört.
    Mvh
    Fru Kall.

  • Marre_
    Äldre 7 May 09:52
    #0

    jag använder braun silk e pil .. perfekt

  • Fru R
    Äldre 7 May 09:59
    #0

    Ska genast gå o köpa Essex kräm....

    Silkepil... gör det inte ont, får man inte än mer röda prickar???

  • Kräfta­n
    Äldre 7 May 10:16
    #0

    Mina ben är också rödprickiga & viiiiiiita!

  • Äldre 13 Nov 13:57
    #13

    Jag har prickigkorv ben. Jag får som mest när jag fryser! Hatar det!!!!

    Men jag har börjat med att raka benen och sedan smörja in mig mins 1 gång per dag, och det hjälper jag lovar!! Jag ör även väldigt blek och dp blir det väldigt tydligt. Så jag har börjat med brun utan sol på ben en och det är sån skillnad. Nu är det knappt ett problem längre.

    Jag kan tipsa er om brun utan solen cocobrow ganska billig och bra!!

    Några mee tips

    ???

Svar på tråden Snygga ben...få bort synliga porer...