• marfa
    Äldre 4 May 06:14
    16211 visningar
    17 svar
    17
    16211

    Filmcitat

    Hej!
    Jag undrar om ni har några bra filmcitat och till vilken film det är till. Tänkte ha det som bordsplaceringsgrej.
    En får en lapp med ett citat och en annan med ett filmnamn.
    Lite svårt bara att komma på bra citat.

    Marfa

  • Svar på tråden Filmcitat
  • JeSikk­a
    Äldre 4 May 08:07
    #0

    Tror det är svårt att använda eftersom det inte är alla som är så duktiga på just citat från filmer. Det finns ju ett fåtal klassiska som t.ex. "I´ll be back" som många av oss "unga" känner igen, men i övrigt är det nog svårt.

  • JeSikk­a
    Äldre 4 May 08:08
    #0

    Ett tips annars är ju att du köper eller lånar en bok med filmcitat - borde inte vara omöjligt att hitta en bok på biblioteket i ämnet.

  • Ms Mary K
    Äldre 4 May 08:45
    #0

    "Play it again Sam!" =Casablanca (väldigt känd filmreplik)

    Gud vad kul med filmcitat! Älskar film!!!

  • Tolin
    Äldre 4 May 09:01
    #0

    Nobody puts baby in the corner....

    SVAR:
    Dirty Dancing

  • Matoma
    Äldre 4 May 09:18
    #0

    "Finns det svenskt kaffe på hotellet?"

    Film- Sällskapsresan

  • Dea
    Äldre 4 May 10:24
    #0

    "My Mama always said, 'Life was like a box of chocolates; you never know what you're gonna get."
    - Forrest Gump

    "Go ahead. Make my day"
    - Dirty Harry

    "Of all the joints in all the world, he walks into mine"

    "Here's looking at you kid"

    "We'll always have Paris"

    "This is the beginning of a beautiful friendship"
    -Casablanca

    "As God as my witness, I shall never be hungry again!"
    -Borta med vinden

    "May the force be with you"
    -Star wars

    "Fame costs. And right here is where you start paying. In sweat."
    -Fame

    "Frankly, my dear, I don't give a damn!"
    -Borta med vinden

    "Eliza, where the hell are my slippers"
    -My fair lady

    "You talkin' to me? You talkin' to me? You talkin' to me? Well, who the hell else are you talkin' to? You talkin' to me? Well, I'm the only one here. Who the f--k do you think you're talkin' to?"
    -Taxi driver

    "Shaken. Not stirred"
    -james Bond

    "Toto, I've a feeling we're not in Kansas anymore."
    -Wizard of Oz

    "The greatest trick the devil ever pulled was convincing the world he didn't exist."
    -The Ususal Suspects

  • 10na
    Äldre 4 May 10:30
    #0

    Her kan du velge og vrake!!! Velg filmtittel, type film, årstall... You name it! Kul idé!

    h t t p : / / i m d b . c o m / S e c t i o n s / Q u o t e s /

  • marfa
    Äldre 4 May 10:40
    #0

    Hej!
    Å vad bra med alla citat.
    Jag fuskar lite. Detta är inte till bröllopet utan till en 100-poängsfest i skolan.
    Så de flesta är unga och dessutom tjejer. Jag och m2b satt igår och klurade på citat, men han kom ju naturligtvis mest på citat från ganska "grabbiga" filmer.

    Ska kolla in hemsidan oxå 10na.

    Tack för hjälpen.

    Marfa

  • ellli
    Äldre 4 May 11:04
    #0

    Här är en "tråd" på ett annat forum som listar en maassa citat - dock inte så många romantiska tror jag, men det kanske inte gör ngt?

    www.tbg.nu/cgi-bin/news_show.cgi&id=1

  • MissRu­t
    Äldre 5 May 20:49
    #0

    Två favoriter från Sagan om Ringen:

    "I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
    than half of you half as well as you deserve."

    "A wizard is never late. Nor is he early. He arrives exactly when he means to." :)

  • Okänd
    Äldre 5 May 21:22
    #0
    Meddelande borttaget
  • Äldre 17 Oct 21:08
    #12

    Det här kanske kan hjälpa dig: Funnymoviequotes.n.nu Glad

  • Äldre 25 Oct 21:31
    #13

    Haha herregud. Världens svåraste lek ever. Kollar film max fyra gånger om året. Hade aldrig fått sätta mig. ;)

  • Äldre 25 Oct 21:36
    #14

    Du måste ju ha med något Carrie eller Samantha citat från SATC filmerna iaf, baaara för att. Och filmer som alla (Till och med jag) sett är ju typ Harry potter och Sagan om ringen, du kan ta något klassiskt från Titanic. Life is a box of chocolate citatet någon skrev här över kände faktiskt till och med jag igen! ;) Och något från pretty woman!

  • Äldre 25 Oct 22:15
    #15

    Jag hoppas att hon har fått den hjälp hon behöver eftersom frågan skrevs för 11 år sen Flört

  • Äldre 26 Oct 00:50
    #16

    Haha! Ja okej då kanske mina kommentarer var lite inaktuella! ;) Förhoppningsvis kanske någon annan får lite inspiration av tråden iaf, om de funderar på något liknande, då den nu av någon anledning vaknat till liv igen! :D Men, hur hamnar alltid dessa gamla trådar på förstasidan? Var gräver folk upp dem? Via google? Inte så att man klickar bak 11 år i arkivet direkt! Om man inte har alldeles för mycket fritid... Tungan ute 

  • Äldre 26 Oct 11:02
    #17
    Pess skrev 2015-10-26 00:50:07 följande:

    Men, hur hamnar alltid dessa gamla trådar på förstasidan? Var gräver folk upp dem? Via google? Inte så att man klickar bak 11 år i arkivet direkt! Om man inte har alldeles för mycket fritid... Tungan ute 


    Bra fråga... 


    Sökfunktionen här inne är rätt värdelös, och går du in i kategorierna så sorteras inte trådarna på senaste. Så det kan vara någon som tyckte dom hittat något bra att tipsa om och som söker på sidan och då råkar hamna i en gammal tråd. 


    Eller via google som du gissar...  Flört

Svar på tråden Filmcitat