• marijha

    Hyra en kock för en kväll?

    Hej!

    Någon som vet var man kan hyra en kock för en kväll till en möhippa? Det ska vara någon i Skåne. Någon som kanske kan rekommendera en kock som de känner?

    ~marijha

  • Svar på tråden Hyra en kock för en kväll?
  • Rut

    Vet att Tina Nordström har såna aktiviteter i sin firma. Heter någonting i stil med "Tina&Ola". Vet helt säkert att det är "Tina&ett killnamn" iallafall!

  • marijha

    Tack!

    Men tyvärr hittar jag inget på nätet med de namnen. Någon här som vet?

    ~marijha

  • Poppy

    Hej,

    vilken kul idé! Hoppas mina vänner hittar på något liknande för mig.:)

    Mitt bästa tips är att gå till en restaurang som man gillar och höra med kockarna där. Jag har ibland "catering hemma" och har frågat på restauranger jag vet är bra, och när de kan ställer de oftast upp.

    Lycka till!

  • Rut

    Nä, jag hittar inte heller MatTinas företag! Men jag vet att jag läste om det i någon tidning härom dagen, kan se om jag hittar det!

  • Lundabo

    Vi hade möhippa för en kompis i fjor och hyrde då en kock genom restaurang Atmosfär i Malmö. Martin som kocken hette (kan inte komma ihåg hans efternamn) hade just startat eget men hade tidigare jobbat på Atmosfär.
    Vi bjöds på 3-rätters meny + litet tilltugg innan middagen och detta kostade 300 kr/person + 1500 kr för kocken. Den blivande bruden fick hjälpa i köket och allt var verkligen lyckat!
    Vem tackar nej till en snygg man i köket

  • ulliania

    om du är öppen för alla förslag så har jag ett anurlunda!
    har du nån skola som utbildar kockar i närheten så gå en å fråga kockelever om de vill tjäna en extra slant. De är ofta väldigt duktiga och har färska ideèr.
    du vet fattiga studenter, satsa på vuxna kock studenter.
    Kram U (går resturangutb i V-ås

  • marijha

    Tack så mycket för alla era snabba svar!

    Vi ska ha möhippeträff ikväll så jag ska ge detta som förslag. Tycker det verkar kanon! Vi gjorde det för en kompis för något år sedan men den kockens namn har jag inte och vet inte hur jag ska få tag på det. Dumt, men sant.

    Poppy - är de restaurangerna du fixar catering ifrån i Skåneland?

    Lundabo - Har du något telefonnummer eller företagsnamn där Martin finns? Annars ringer jag Atmosfär och frågar dem.

    Ulliania - Vilken bra idé! Tåls att kolla upp.

    Rut - hoppas du hittar artikeln.

    ~marijha

  • Bullen

    Hej!

    Vi hade en kille(19 år)på min kompis möhippa som går sista terminen på kockutildningen. Det var lyckat. Han satte ihop en 3-rättersmiddag och vi köpte ingridienserna. Han hade sedan kockkläder med till möhippan och satte henne i jobb. Tillsammans lagade de till en super middag. Han går som sagt sista terminen och har då förstås lite kvar att lära men han var mkt ödmjuk och trevlig. Han är väldigt billig. Ska du ha en riktig kock så får du betala en hel del.

    Bullen

  • Lasse

    Hej!

    Vi har hyrt in olika killar från Restaurang Variation/Privat Kock för matlagningskurser samt möhippor/svensexor. Hör med dom. Mycket trevliga & roliga.
    Tel: 040-321202

    Mia

  • höst05

    Tina Nordströms catering heter Tina& Claes, och hon heter ju egentligen Kristina Nordström. Googla på det så blir det kanske lättare...
    Firman har tidigare suttit på S:t Pedersgatan i Helsingborg, vet inte om det fortfarande stämmer.

  • Poppy

    Hej igen!

    Det är ett par år sedan jag bodde i Malmö, men Atmosfär var bra redan på den tiden.
    Skulle gissa att dom fortfarande håller bra klass. Gillar man japanskt skulle jag höra med Koi, de är en av Sveriges bästa på japanskt tycker jag. Dessutom brukar deras kockar var söta.

    Lycka till!

  • Lundabo

    Den Martin som jag pratade om heter Karyd i efternamn och om du inte redan hunnit ringa till Atmosfär så kan du nå Martin Karyd på Karyds mat och idé 040-914007.
    Lycka till med planerandet!

  • marijha

    Tack för alla tips! Vi har bokat en kock från Restaurang Variation i Malmö så nu återstår att se hur de är. Berättar sen hur det blev!

    Lundabo - jag ringde Martin Karyd men tyvärr var han fullbokad långt fram.

  • TeaSpoon

    Finns det ingen kockskola i närheten som ni kan fråga?? De eleverna brukar vara jätteduktiga och pigga på att kocka och tjäna en slant...

  • marijha

    Nu har vi haft möhippan med bl a den inhyrda kocken! Vi blev jättenöjda så de kan jag varmt rekommendera. Vi anlitade Lars på Restaurang Variation i Malmö.

Svar på tråden Hyra en kock för en kväll?