• Nymphéa

    Amerikanska bh-storlekar?

    Sitter och surfar på Victoria´s Secret. Jag undrar nu bara en sak: Är deras kupstorlekar samma som våra? Jag har DD och är rädd att titsen ska pluppa ut om jag köper en för liten. Har för övrigt hört att VS är jättebra på bh till storbystade. Sant?

    Kan någon hjälpa mig?
    Kanske våra BT-systrar over there vet?

  • Svar på tråden Amerikanska bh-storlekar?
  • Pagan

    Jag har 70 B vanligtvis, men hos VS använder jag 34 B alltså 75 B. Deras BH är rätt små runt om. Vissa av mina vänninor har dock kunnat använda sina vanliga storlekar.
    Lita INTE på deras tabeller för de är SÅÅÅ fel när det gäller BH. Övriga tabeller för kläder, nattlinnen, skor etc tycker jag har varit ok.

  • Nymphéa

    Man tackar och bockar för informationen!
    Jag får väl test-beställa. Antar att man kan skicka tillbaka det som inte passar.

  • Meddelande borttaget
  • Gosing

    Jag har i svenska matt 75 C, har borta blir det 34 C. Sa sjalva kupan ar den samma, men omkretsen ar den som du far passa upp med.. Hoppas det gar bra! Hur mycket kostar forresten frakten till Sverige?

  • Nymphéa

    Tack Gosing!

    Jag vet inte vad frakten går på, men jag tänker nog räkna pessimistiskt med tull och allt och dubbla summan som jag handlar för. Då blir jag förhoppningsvis glatt överraskad när räkningen kommer

  • MayaPiraya

    VS är jättebra vad det gäller underkläder för oss med "lite större".
    Jag har 80-85D och där tar jag 36D

  • Snart gift...

    Någon som har handlat på Bravissimo tidigare?
    Blev ni nöjda?
    Får man returnera? Vad kostar porto då?

    Jag är ca 75-80D, skulle det motsvara 34D då?

  • SaraMarika

    Hej!


     


    Jag undrar också över det! Jag har i svensk BH storlek 75 A, och vill beställa en sport BH från VS, men enbart den minsta storleken 32D finns kvar( sedan bara större än den, och det vet jag ej kommer passa) Men kommer den 32D att passa mig?? Någon som vet och kan svara?? Skulle bli oerhört tacksam! I kläder har jag storlek XS/S, har det någon betydelse??


    Tack för svar på förhand! :)

  • FrökenW

    32D är en svensk 70D/E så det blir nog lite stort. :) Du ska ha en 34AA el 34A, man brukar lite slarvigt säga att amerikanska kupor är en storlek större än svenska så att man ska gå ner en kupa upp till DD, men jag skulle snarare säga att de är halvstorlek större. 

Svar på tråden Amerikanska bh-storlekar?