• AstridK

    Han har redan varit gift och vill minnas det

    När vi träffades för ett år sedan berättade han att ha varit gift tidigare, men inte att det bara var några månader sedan de skildes. Det kom fram efter några månader och gjorde mig lite osäker på hur redo han egentligen var för något nytt. 

    Kolla upp honom ordentligt rådde mig vännerna så det gjorde jag och det visade sig att han var skild men hade kvar massor av bröllopsfoton och andra kärleksförklaringar med sin fd på sociala medier. Tog upp det med honom och han skulle såklart ta bort det sa han. 

    Nu ett år senare framkom det att dessa inlägg inte tagits bort. Det är klart han vill ha kvar minnen av sin bröllopsdag, men det känns respektlöst att ha kvar dessa offentligt. Jag tycker det är jobbigt att se bilder på honom där han kysser någon annan och att det på hans sidor ser ut som det fortfarande är ett par. Och skämt lite när andra också ser detta. Borde jag bara strunta i det? Känner mig löjlig som tycker det är ett bekymmer. 


    Jag har också drömt om att gifta mig men väntat på den rätte. Hade önskat att det skulle vara han, men han har redan upplevt sitt livs stora kärlek, bröllop, festen och allt det som hör till. Gett alla löften och sitt hjärta till någon. Det gör det svårt att känna att det skulle vara på riktigt eller att jag skulle vara speciell på något sätt. 

    Kanske är han inte rätt för mig eftersom jag tvivlar så mycket? 


    A.K
Svar på tråden Han har redan varit gift och vill minnas det