• Äldre 8 Jun 22:45
    3391 visningar
    0 svar
    0
    3391

    Överaskningsbröllop i trädgården!

    Jag och min sambo har varit ett par i över 10 år! Vi har hus, barn och hela faderullan! Hans släkt är religiös och har haft stora traditionella bröllop. Min släkt är tvärtemot, ateister och få är gifta. Dem som är gifta har i princip gått till rådhuset och bara fått det överstökat.

    Anledningen till att vi inte har gift oss är för att jag får panik när jag tänker på vilken STOR grej det är i hans familj. Den pressen och stressen klarar jag inte. Skulle känna mig jätteobekväm om vi hade ett stort traditionellt bröllop. Krocken med våra olika släkter oroar mig med.

    MEN, nu har vi kommit fram till något som skulle kunna passa oss!

    Vi bjuder in närmsta familjerna till "kalas" och överaskar med en vigsel i våran trädgård. Mat tänkte jag ta från catering, tårta bakar jag själv. Tänkte duka med fint gammalt porslin och dekorera verandan med lite tyger och ballonger. Anlita en fotograf, för det är roligt att ha fina bilder att minnas.

    Någon som har haft ett enklare överaskningsbröllop och vill dela med sig av hur det var? Hur reagerar folk?

    Det är så viktigt för mig, oss, att detta blir enkelt utan massa stress. Jag har varit sjuk pga stress och mår så himla dåligt av det. Jag vill verkligen kunna njuta och minnas dagen som något fint. Samtidigt är jag perfektionist och kontrollfreak så jag måste försöka stå tillbaka. Jag funderar nästan på om man kunde anlita två personer som kan hjälpa till med allt från dukning, blåsa ballonger, välkomna gäster till att plocka o hålla koll på serveringen.. Vi blir ändå över 30 pers trots att vi bara är de närmsta (mor, far, syskon, syskonbarn)

Svar på tråden Överaskningsbröllop i trädgården!