• Äldre 6 Jun 21:33
    7476 visningar
    0 svar
    0
    7476

    Tyresö Bygdegård - vad är era erfarenheter?

    Hej,

    Jag och min sambo har varit och tittat på Tyresö Bygdegård och föll direkt för lokalerna - det är precis vad vi tänkt oss och passade vår budget.

    Men när vi var där första gången på visning så var det en supertrevlig tjej som höll visningen för oss och fick oss att känna oss 100% säkra.
    Hon erbjöd olika slags lösningar och vi kände att vi kunde använda hennes tjänster om vi ville eller om vi ville lösa vissa saker (typ personal och catering) själva så var detta helt okej.

    Nu har vi varit på en andra visning av lokalerna och fick då reda på att första tjejen slutat och istället visades vi runt av en väldigt otrevlig kvinna.
    Eller, visades runt... Hon satt och rökte på kökstrappan med dörren öppen in till köket när vi kom (hela huset luktade!) och sa åt oss att gå runt och titta själva.
    När vi kom tillbaks hade hon flyttat sig till stora lokalen och bjöd på kaffe (som smakade surt) och berättade då att hon skulle hjälpa oss med allt - och vi fick båda två känslan av att om vi vill hyra lokalerna så måste vi använda oss av henne?!?
    Detta är något vi verkligen inte vill då vi inte fick någon känsla för den här kvinnan (otrevlig, sur, tvär och stank rök så det var vidrigt att sitta nära) men hon envisades med att vi skulle vara tvungna att ta allt eller inget från henne förutom alkohol då det saknades tillstånd för detta.

    Hon ville heller inte berätta vad som hänt med den förra tjejen (vi tänkte att vi kanske kunde kontakta henne och be om hjälp) utan viftade bort våra frågor om henne hela tiden. Hon berättade att hon jobbat där i massa år och att den andra tjejen inte jobbar kvar så det är hon eller ingen!

    Både jag och min sambo mår jättedåligt nu!
    Vi vill verkligen boka lokalerna (har en preliminärbokning som vi måste betala om vi vill "säkra" vårt datum) men vi vill inte ta mat, personal, städning eller något från henne. Bokar vi genom att betala så får vi inte tillbaks den avgiften om vi väljer att avboka, något vi känner att vi inte har råd med i vår budget!!

    Har någon här erfarenhet av Tyresö Bygdegård och hon som jobbar där?
    Hur gjorde ni? Använde ni henne eller någon annan?

    Tacksam för alla svar och input i hur ni har haft det eller bara om vad jag och sambon ska göra nu!

Svar på tråden Tyresö Bygdegård - vad är era erfarenheter?