• Äldre 19 Apr 08:45
    5814 visningar
    0 svar
    0
    5814

    Förlovning

    Hejsan. Jag och min kille har haft en lååååång historia med varandra. Vi har vetat om varandra sedan 6:ors, började hänga när vi var tolv. Från 16 hade vi en väldigt oseriös relation, friends with benefits. Vi hade kul i 1,5 år innan jag gick in i en relation med ett svin. Efter två år med honom, hade jag äntligen byggt upp mig igen och lyckades kasta honom. 

    Jag och min nuvarande kille, vi gick tillbaka till våran tidigare relation, men något hade ändrats, mer intimt och vi bröt alla regler som vi hade sedan tidigare. Sen till slut i januari 2015 tog vi beslutet att bli tillsammans. Vi var tillsammans i två år och sedan bröt vi upp. Vi klarade oss utan varandra i tre månader och började umgås igen, inte tillsammans men ändå som tillsammans. Vi fortsatte att umgås men tog en dag i taget, så lyckades ändå bygga upp oss själva under den tiden. I december blev det officiellt vi igen och gick sedan ut med det till alla andra någon månad senare.

    Vi älskar verkligen varandra, kan inte vara utan varandra, det ska vara vi. Vi bor för tillfället med varandra hos föräldrar, men kommer att få ett eget boende om två veckor. Så då blir vi sambos på riktigt! 

    Så nu till frågan. Jag vet att jag vill vara med honom och vi har gått igenom mycket tillsammans och tagit oss vidare trots motgångar. Nu vill jag ta nästa steg och sätta en ring på hans finger. Jag har inte berättat för någon! Är det för hastigt? Jag tänker att vi har ju så mycket historia med varandra, så det är inte att jag vill förlova mig efter bara någon månad, utan vi har känt varandra så länge.

    Har kollat på ringar och blir så nervös och pirrig bara av att titta på dom, hittat ett par som jag känner pratar till mig, att dom är perfekta för att representera oss. 

    Han fyller år inom kort och jag har köpt en överrasknings upplevelse. Vi ska åka en stridsbåt ut i skärgården med 6 st andra främlingar. Fika på ön och sedan en helikoptertur. Tänkte då efteråt att åka hem, göra hans favorit mat, dricka lite och ha riktigt mysigt, för att sedan ställa frågan till honom. Detta är tänkt att ske den 1 juni, så inom kort! Så vad tycker ni? Ett bra beslut?
Svar på tråden Förlovning