• Äldre 7 Mar 17:37
    4687 visningar
    0 svar
    0
    4687

    För sent för parterapi?

    Hej!

    Jag och min sambo har varit tillsammans i ca 5 år. Vi är båda runt 27-28 år, inga barn men hund och katt. Vi har ca 2,3 ggr under vårat förhållande tagit en kortare paus. Alltså att någon har flyttat ifrån boendet ca ngn vecka (ena gången var det en månad) för att få lite distans till det hela. Det har alltid varit på min flickväns initiativ.

    Häromdagen så kom beskedet igen fast vad jag befarar är värre än vanligt. Hon tycker inte allt känns bra osv. Vi bor på olika boendet ett tag.Hon har sagt att hon vill avsluta vårat förhållande då vi alltid kommer tillbaka till samma punkt efter ett tag.

    Jag förstår henne och varför hon känner som hon gör. Jag hatar mig själv för att jag inte "lägger manken till" även efter några månader när det varit så här. Vi hamnar i gamla vanor osv. Jag älskar henne mer än allt annat i hela världen och jag ser absolut ingen framtid utan henne och jag vill verkligen få hjälp för att inte hamna tillbaka i gamla mönster.

    Jag har givit förslaget att gå på parterapi men jag är rädd att det är för sent. Hon vill göra slut säger hon men jag tror att hon funderar på att hänga med på tiden på parterapin som jag har bokat nästa vecka.

    Jag ser på henne att hon har känslor kvar ibland även om hon inte säger det. Hon skrev t.ex "Jag är så glad för dig och vår familj" för bara någon vecka sedan.

    ---------------------------------------
    Så mina frågor är:

    Tror ni att det är för sent för parterapi?

    Har någon annan gått parterapi här vid ungefär samma sits som vi sitter i, vad tyckte ni?

Svar på tråden För sent för parterapi?