• Äldre 2 Mar 19:57
    56409 visningar
    3 svar
    3
    56409

    Bara köpa en bukett?

    Hej! Vet inte om jag är galen men ju mer jag tittar runt på vad en brudbukett kostar desto mer anti blir jag att lägga ut så mycket pengar på lite blommor. Buketten är väl egentligen det jag tycker känns minst viktigt, jag har inga särskilda önskemål om färg eller sort, så tanken har slagit mig att kanske rent av bara fara dagen innan på nån större matvarukedja som säljer blommor och bara köpa nån av deras buketter som brukar finnas på blomsteravdelningen men är jag galen som ens tänker tanken? Finns det någon annan som känner eller har tänkt likadant? Kan för övrigt tillägga att jag hade väl kunnat plocka egna blommor och göra själv men jag orkar inte! XD

  • Svar på tråden Bara köpa en bukett?
  • Äldre 5 Mar 09:49
    #1

    Gör det om du vill. :) Du kan ju sätta ett fint band runt den buketten du köper i matbutiken om du vill få en "lyxigare" känsla. Tycker själv att det är galet att lägga så mycket pengar på en bukett som bara ska vissna sedan. Detta löser jag genom att göra min bukett själv, av papp. :) Är dock lite mer än två år tills jag gifter mig så jag har inte kommit så långt på min bukett än (Då det planeras flytt innan dess också och jag inte vill att den ska råka mosas då) Men vet i alla fall vad för färger och vad för sorts blommor jag ska göra till den. :)

  • Äldre 5 Mar 17:46
    #2

    Jag funderar på att dagen innan gå till blomsterbutiken och be om en lyxig bukett med vita rosor och sen binda den med vitt sidenband. Eller så ska jag göra den själv, har inte bestämt mig än...

    Känner som du, jag kan inte lägga ner så mycket pengar på en bukett. När jag knappt köper blommor hem, skulle väl kunna vara en bukett tulpaner när ica har kampanj för 49kr :P

  • Äldre 7 Mar 16:53
    #3

    Okej skönt att jag inte är ensam om att känna såhär. :)

Svar på tråden Bara köpa en bukett?