• Äldre 3 Feb 09:31
    42013 visningar
    5 svar
    5
    42013

    Litet bröllop

    Är det någon mer som ska ha ett litet bröllop av andra orsaker än bara ekonomi? Både jag och sambon tycker att det är jobbigt/tråkigt att planera och har inte lust att styra upp en stor fest. Vore kul att prata med fler som planerar i mindre skala. Hur ska ert bröllop se ut?

  • Svar på tråden Litet bröllop
  • Äldre 4 Feb 09:57
    #3
    Jenniiih skrev 2018-02-03 20:47:06 följande:

    Vi planerar ett litet bröllop, med bara våra föräldrar och syskon. Vi kommer att ha borgerlig vigsel och så som det lutar åt nu bjuda på tårta och kaffe efter vigseln och de som vill får sedan följa med och äta på restaurang.


    Låter ju mysigt! Ska ni gifta er hemma då? Eller rådhuset och sen hem för tårta, eller hur lägger ni upp det?

    Min pappa har ett ställe på landet med båtplatser, brygga, sjökrog och bistro bland annat. Vi tänker att vi har vigseln på bryggan där om vädret tillåter (vi gifter oss 5 maj så känns som det lika gärna kan vara snö som 20 plusgrader haha). Om det är kallt eller regn har vi vigseln inne i ett glashus, typ som en stor inglasad veranda. Tänker lite bubbel där efter vigseln och sedan mat på sjökrogen.

    Min första tanke var bröllop hemma i trädgården men vill undvika förberedelser av mat och dekoration osv som skulle bli tidskrävande. Vill liksom bara kunna slappna av och njuta av dagen utan att stressa runt med förberedelser.
  • Äldre 16 Apr 13:06
    #5
    Jenniiih skrev 2018-02-04 14:57:02 följande:

    Vi kommer att ha vigseln i Uppsala kommuns regi, vilket innebär att vi är i deras lokal. Dock är det inte i stadshuset utan i en liten kulturgård från typ 1800-tal. Jättemysigt precis vid ån och mitt i stan.

    Eftersom det blir först 2019 så är inte allting planerat i detalj ännu utan mest lösa förslag. Vi tänkte spendera rätt lite pengar sett ur ett bröllopsperspektiv. Typ 30000kr max. Det som blir och kosta mest konstaterade jag är klänning och kostym.

    Det låter jättemysigt med bröllop på brygga! Min syster gifte sig så nu senaste sommaren, dock med ~70 gäster inbjudna så det var inte så intimt.


    Ser nu att jag missat ditt svar! Låter jättemysigt med kulturgården :)

    Nu är det knappt tre veckor kvar till vårt bröllop och jag börjar få lite panik då vi är så dåliga på att planera haha. Vi har bjudit in 35 personer och vet vart vi ska vara och vem som viger oss men det är typ allt. Jag kan i alla fall inte anklagas för att vara någon bridezilla haha. Dock ligger mycket av den bristande planeringen på att min pappa som är delägare i stället vi ska vara på hela tiden tycker att allt bara löser sig så vi har inte riktigt fått chansen att planera med dem haha. Men ska nog sätta mig med sambon ikväll och gå igenom lite hur vi lägger upp det.

    Har ni hunnit planera något mer? :)
Svar på tråden Litet bröllop