• Äldre 1 Feb 17:34
    10955 visningar
    2 svar
    2
    10955

    Hjälp med gravyr.

    Hej!
    Vi ska beställa våra ringar idag och behöver hjälp med gravyren.
    Vi har varit förlovade i 10 år och ska nu gifta oss men ska byta ut förlovningsringarna.
    Jag ska ha 2 ringar medan min blivande ska ha en.
     
    På våra gamla ringar står datumet då vi förlovade oss på och det vill vi ha med på dom nya. Men eftersom att sambon bara kommer ha en ring så måste ju vigseldatumet också stå med. Skulle ni ta med båda datumen?
    Och i så fall hur skulle ni skriva?

    mvh-Johanna

  • Svar på tråden Hjälp med gravyr.
  • Äldre 3 Feb 16:32
    #1

    Hej,

    Det vanligaste är att mannen i sin förlovningsring har ditt namn, förlovningsdatum och vigseldatum. I dina ringar kan du välja om du vill ha hans namn i båda eller behålla det endast i förlovningsringen och sedan gravera vigselringen med endast datum. Om ni nu vill ha varandras namn i ringarna, det är såklart inte nödvändigt men det vanligaste. 

    Jag skulle helt enkelt välja att gravera alla ringar i en stil och på samma sätt. T.ex i hans ring "Johanna 3/2 2008 3/2 2018" eller "Johanna 3/2-08 3/2-18". Ni skulle även kunna välja att ha en symbol som t.ex ett hjärta mellan datumen. "Johanna 3/2-08 Hjärta 3/2-18"

    Endast fantasin och vad ni tycker är snyggt sätter gränser! Sen har säkert expediten hos guldsmeden/butiken massa tips att dela med sig av! Solig

  • Äldre 3 Feb 16:34
    #2
    caramba skrev 2018-02-01 17:34:02 följande:

    Hej!
    Vi ska beställa våra ringar idag och behöver hjälp med gravyren.
    Vi har varit förlovade i 10 år och ska nu gifta oss men ska byta ut förlovningsringarna.
    Jag ska ha 2 ringar medan min blivande ska ha en.
     
    På våra gamla ringar står datumet då vi förlovade oss på och det vill vi ha med på dom nya. Men eftersom att sambon bara kommer ha en ring så måste ju vigseldatumet också stå med. Skulle ni ta med båda datumen?
    Och i så fall hur skulle ni skriva?

    mvh-Johanna


    Åh så dumt, såg nu att du skrev att ni skulle beställa dom idag (i förrgår) haha men nåväl, nu är det postat..
Svar på tråden Hjälp med gravyr.